Předmět Evropské kulturní dějiny - IG (KGER / 0271)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / 0271 - Evropské kulturní dějiny - IG, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
I1-2 Kulturwissenschaften - theoretische und methodische Grundlagen3-4 Kulturgeschichte und Kulturtheorie um 1900II Europa - Ausblicke in den kulturellen "Kommunikationsraum"5 - 6 Renaissance und die Individualisierung in der neuzeitlichen europäischen Geschichte7 - 8 Dichtung und Malerei - die Beziehung der "Schwesterkünste" in der europäischen Kultur9 - 10 Die europäische Perspektive der Romantik und des Romantischen11 Zwei Europas: das konstitutionelle und das monarchische Prinzip12 Nation und Nationalismus: Nationalisierung von Kultur13 - 14 Kulturtransfer - als Forschungsgegenstand der Germanistik
Získané způsobilosti
- schopnost kritické práce s německojazyčnou primární i sekundární literaturou;- schopnost samostatně si zformulovat otázku a interpretovat text; - zvětšení slovní zásoby v oblasti historie a kultury;- prohloubení schopnosti orientovat se v geografii a historii německojazyčné oblasti;- získání orientace v historickém a kulturním vývoji německojazyčných oblastí;
Literatura
Landwehr, Achim. Einführung in die Europäische Kulturgeschichte. 2004. Nünning, Ansgar / Nünning, Vera (Hrsg.). Einführung in die Kulturwissenschaften: Theoretische Grundlagen, Ansätze, Perspektiven. 2008. Assmann, Aleida. Einführung in die Kulturwssenschaft: Grundbegriffe, Themen, Fragestellungen. 2006. Vietta, Silvio. Europäische Kulturgeschichte. Eine Einführung. 2007. Jaeger, Friedrich / Liebsch, Burkhard / Rüsen, Jörn / Straub, Jürgen (Hgg.). Handbuch der Kulturwissenschaften. 2004.
Požadavky
Zápočtové požadavky na studenta: pravidelná účast na výuce, aktivita při výuce, znalost textů primární a sekundární literatury doporučených vyučujícím.