Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do didaktiky NJ (KGER / 0613)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / 0613 - Úvod do didaktiky NJ, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Systém výuky a učení se cizím jazykům (řízení, institucionalizace, jazyk jako systém a "input" a řeč jako jednání a "output". 4 hodZprostředkovávání jazyka (jazykových prostředků) a dovedností (řečových dovedností) - základní schéma. 3 hodZákladní linguodidaktické kategorie 3 hodOrganizace procesu výuky a učení se cizím jazykům v rámci instituce. (plánování, příprava, organizace, řízení, evaluace) 6 hodVýznam didaktiky němčiny jako samostatné vědní disciplíny s vlastním pojmovým a metodologickým aparátem. 4 hodNástin vývoje historických, moderních i alternativních didakticko-metodických koncepcí ve vyučování cizímu jazyku. 4 hodPropojování znalostí z obecné didaktiky a oborové didaktiky - zejména v terminologické oblasti. 4 hod

Získané způsobilosti

Studující jsou schopni nazřít jazyk jako systém a pochopit jeho roli v procesu cizojazyčného vyučování-učení. Studující mají představu o organizaci výuky v institucionálním kontextu.

Literatura

Heyd, G. Deutsch lehren, Grundwissen für den DaF-Unterricht, Frankfurt/M. 1991. Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha, 1988. Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha, 2006. HENRICI, G., RIEMER, C. (Hrsg.). Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen, Band 1, Band 2. Baltmannsweiler, 1994. BAUSCH, K.-R., CHRIST, H., HÜLLEN, W., KRUMM, H.-J. (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 1991.

Požadavky

- aktivní účast na seminářích- závěrečný test- dílčí úkoly v seminářích (práce s literaturou a zdroji, minireferáty atd.)

Vyučující

Mgr. Jan Kvapil, Ph.D.PhDr. Martin Lachout, Ph.D.