Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika NJ II (KGER / DID2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / DID2 - Didaktika NJ II, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.-2. Osvojování jazykových prostředků ve výuce němčiny:3. Zvuková a psaná podoba německého jazyka4. Lexikální plán německého jazyka5. Gramatický plán německého jazyka6.-7. Osvojování řečových dovedností ve výuce němčiny:8. Poslech s porozuměním9. Čtení s porozuměním10. Ústní projev11. Písemný projevNa jednu hodinu prezenčního studia je počítáno se dvěma hodinami samostatné práce věnované samostudiu odborné literatury. Distanční část bude probíhat pod odborným vedením vyučujícího ve vzájemné komunikaci se studujícími prostřednictvím výukové platformy moodle, na které budou průběžně aktualizovány pokyny pro samostatnou práci.V distanční fázi se studující seznamují s odbornou literaturou, na jejíž základě si osvojí teoretickou znalost typologie cvičení a úloh (jazykové prostředky a řečové dovednosti), které prakticky aplikují v simulaci výukových hodin (microteaching). Pro prezentaci těchto simulací (výstupů) v kontaktní fázi studenti předloží vedoucímu semináře a spoluseminaristům písemně zpracovanou dokumentaci (protokol vyučovací jednotky, učební materiály, cvičení a úkoly a další).

Získané způsobilosti

Studující - umí naplánovat, realizovat a evaluovat vyučovací jednotku /hodinu s ohledem na zvolený cíl,- umí aplikovat komplexní přístup k výuce cizího jazyka, včetně reflexe vlastní role učitele cizího jazyka, a to jak na základní, tak i střední škole,- je schopen na základě získaných teoretických poznatků citlivě a kvalifikovaně zprostředkovávat jazykové prostředky a rozvíjet základní řečové dovednosti na pozadí interkulturně pojaté komunikativní metody,- dokáže připravit simulaci vyučovacích hodin (jednotek) dle zvoleného tématu, cílů a charakteru cílové skupin

Literatura

Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha, 1988. Bausch, Christ, Krumm. Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen. 1995. Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha, 2006. Choděra. Moderní výuka cizích jazyků.Praha. 1993. Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011.

Požadavky

Zápočet: Aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce v rozsahu 1 - 2 normostran k aktuální tématice obsažené v odborných časopisech, a to v německém jazyce. Výstup (microteaching).Zkouška: Forma zkoušky je ústní, zakládá se na odpovědi na dva tematické okruhy z učiva obsaženého v kurzech Didaktika 1 a Didaktika 2.

Garant

prof. PhDr. Marie Maroušková, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Marie Maroušková, CSc.