Předmět Metodicko-didaktický seminář (KGER / MDS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGER / MDS - Metodicko-didaktický seminář, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Aktuální otázky didaktiky němčiny jako cizího jazyka. Evropské dokumenty a konkretizace cílů VCJ při výuce na SŠ a ZŠ v praxi2. Pojetí role jazykových prostředků ve výuce po zkušenostech z praxe3. Možnosti využívání produktivních a receptivních řečových dovedností - motivace žáků - pohled z praxe4. Role kognitivní složky výuky a její aplikace v severočeském regionu při výuce němčiny jako cizího jazyka5. Role emocionální komponenty z pohledu dosavadních zkušeností6. Možnosti využívání alternativních metod7. Příprava začínajícího učitele němčiny na výuku na SŠ nebo ZŠ, a to:- Obsahová úskalí a jejich překonávání- Časová úskalí a jejich překonávání- Úskalí výběru vhodných učebních souborů na současném trhu- Zpracování konceptu vyučovací hodiny
Získané způsobilosti
Studující - dovede aplikovat získané teoretické poznatky a své zkušenosti z dosud absolvované pedagogické praxe tvůrčím způsobem na tak koncipovanou přípravu na vyučovací hodinu, která by mu zajistila co nejvyšší efektivitu a úspěšné zvládnutí v budoucí školské praxi,- se orientuje nejen v evropských dokumentech a českých kurikulárních dokumentech, ale i v nejnovějších alternativách. Sleduje aktuální diskuse o výuce cizích jazyků v odborných časopisech a na internetu s cílem využít jich ve své budoucí učitelské činnosti.
Literatura
Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha, 1988. Bausch, Christ, Krumm. Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen. 1995. Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011. Choděra. Moderní výuka cizích jazyků.Praha. 1993. Kolektiv autorů. Web 2.0 ve výuce jazyků. Liberec: TU, 2012.
Požadavky
Referát o některé vybrané alternativní metodě či technice v rozsahu cca dvou normostran (v německém jazyce) a vypracování konceptu vyučovací hodiny německého jazyka na střední nebo základní škole (v německém jazyce).
Garant
prof. PhDr. Marie Maroušková, CSc.