Předmět Historický proseminář II (KHI / 0418)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / 0418 - Historický proseminář II, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvodní seminář, plán seminářů a zadání seminárních úkolů a referátů.2. - 4 . Historická antropologie - základní charakteristika, práce studentů - rozbor cizích textů, prezentace vlastních textů.5. - 6. Mikrohostorie - základní charakteristika, práce studentů - rozbor cizích textů, prezentace vlastních textů.7. - 9. Dějiny každodennosti (alltaggeschichte) - základní charakteristika, práce studentů - rozbor cizích textů, prezentace vlastních textů.10. - 12. Genger studies (+ womens studies) - základní charakteristika, práce studentů - rozbor cizích textů, prezentace vlastních textů.13. Závěrečný seminář - vyhodnocení přednesených prací.
Získané způsobilosti
Student získá především: - kultivace písemného i ústního projevu; seznámení s různými podobami tvorby a prezentace odborného textu a stylu (recenze, referát, seminární/bakalářská/diplomová práce)- schopnost prezentovat zvolené téma, vytvořit logickou strukturu kratšího textu i rozsáhlejší práce a vyzkoušet různé rétorické a stylistické postupy vhodné pro zvolený text. - schopnost kriticky hodnotit a interpretovat prameny a literaturu- schopnost přistupovat k řešení zadaného úkolu v rámci týmové spolupráce
Literatura
NODL, Martin. Dějepisectví mezi vědou a politikou, Úvahy o historiografii 19. a 20. století. Praha, 2007. Jaroslav MAREK. O historismu a dějepisectví. Praha, 1992. Marc BLOCH. "Obrana historie aneb povoláním historik". Praha, 1995. PEŠKOVÁ, Jaroslava. Role vědomí v dějinách. Praha, 1997. ISBN Praha.BARTOŠ, J. Úvod do metodiky historického bádání a nauky o pramenech. Olomouc, 1999.
Požadavky
Student se aktivně účastní v kurzech, čte texty a je schopen o nich referovat, vypracovává písemné prace/referáty, vypracuje proseminární práci, která prokáže schopnost samostatně zformulovat problém, vytyčit cíle práce a vhodné metody k jejich řešení, kriticky zhodnotit primární prameny i sekundární literaturu a vyvodit odpovídající závěry.
Garant
doc. PhDr. Michaela Hrubá, Ph.D.
Vyučující
Mgr. David Tomíček, Ph.D.