Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika dějepisu I (KHI / DID1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / DID1 - Didaktika dějepisu I, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Školní dějepis, jeho postavení, možnosti a perspektivy2. Vývoj výuky dějepisu v českých zemích do konce 19. století3. Vývoj výuky dějepisu v českých zemích ve 20. století4. Významné osobnosti české výuky dějepisu,včetně Eduarda Štorcha a reflexe především jeho pedagogického působení5. Cíle a možnosti současné výuky dějepisu6. Postavení dějepisu v rámci RVP (ŠVP)7. Osobnost učitele dějepisu s důrazem na jeho dovednosti8. Organizace (výběr, programy) učiva - teorie a zahraniční zkušenosti9. Evropanství, evropská témata a zkušenosti v české (evropské) škole10. Historické myšlení, jeho vývoj a specifika v kontextu historické kultury - historického vědomí (povědomí)11. České (československé) učebnice dějepisu ve srovnání s učebními texty cizojazyčnými12. Didaktická analýza a její využití v dějepisu13. Současný stav oborové didaktiky dějepisu jako vědecké disciplíny (témata, problémy, zkoumání)14. Výuka dějepisu metodami RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking)

Získané způsobilosti

Student dovede vytvořit různé typy materiálů pro praktické užití v hodině (pracovní list, diskusní pavučina, portfolio)Student zná a ovládá různé role učitele při diskusi (moderátor, účastník, zapisovatel, expert).Student umí vytvořit program, který umožňuje koordinovat výuku dějepisu s dalšími vzdělávacími obory.Student popíše zásady tvorby vzdělávacích projektů.

Požadavky

Student připravuje dílčí vystoupení k jednotlivým tématům - v písemné i ústní podobě.Student se účastní diskuse jako moderátor i jako účastník.Student koordinuje svou činnost s ostatními spolužáky.Student vytváří portfolio osobních základních výstupů ke stanovenému tématu.

Garant

Mgr. Josef Märc

Vyučující

Mgr. Josef Märc