Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK-Didaktika společenských věd II (KPF / 0749)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / 0749 - PVK-Didaktika společenských věd II, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Didaktika oboru - vztah didaktiky oboru a obecné didaktiky, místo oborové didaktiky ve struktuře vědního pole, vzdělávací obsah oboru a otázka modernizace vzdělávacích obsahů vzdělávacích oborů V7chova k občanství (VO), Občanský a společebnskovědní základ (OSZ) a Základy společenských věd (ZSV)2. Specifikum výuky výchovy k občanství a společenských věd3. Vyučovací hodina VO, OSZ a ZSV - příprava hodiny, prvky hodiny, deduktivní, induktivní a sociální přístup k výuce, autentické učení4. Rozbor efektivních metod v hodinách VO, OSZ a ZSV5. Možnosti integrace vzdělávacích oborů VO, OSZ a ZSV a jednotlivých průřezových témat, zpracování této problematiky v hodinách výchovy k občanství6. Metody hodnocení, diagnostické metody a klasifikace v hodinách VO, OSZ a ZSV7. Role učitele společenských věd8. - 9. Projektové vyučování10. - 12 Návrh a prezentace projektu pro práci v hodinách výchovy k občanství13. Závěr a evaluace

Získané způsobilosti

Po absolvování studia oboru studenti budou:- znát cíle a obsah vzdělávacích oborů Výchova k občanství na základní škole(VO), Občanský a společenskovědní základ na gymnáziu (OSZ) a Základy společenských věd (ZSV) na středních školách- umět vymezit specifikum výuky výchovy k občanství a základů společenských věd- schopni identifikovat klíčové kompetence potřebné pro občana ČR- schopni identifikovat a v praxi použít adekvátní interaktivní metody pro rozvoj klíčových kompetencí žáků- schopni analyzovat stěžejní odborné termíny oboru- mít povědomí o úspěšných programech výuky společenskovědních předmětů na základní škole a posoudit jejich didaktické a kurikulární aspekty - identifikovat klíčové složky, ze kterých se sestává efektivní výuka výchovy k občanství a společenských věd- naplánovat efektivní hodiny výchovy k občanství, projekt, modul a evaluaci

Literatura

Pike, G., Selby, D. Globální výchova. Praha, 1994. Maňák,J., Janík, T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. MU Brno, 2008. Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál Praha, 1998. Průcha, Walterová, Mareš. Pedagogický slovník. Praha, 1995. kol. autorů. Rámcově vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2007. kol. autorů. Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Praha, 2007. Dawson, Ch. Krize západní vzdělanosti. SPN Praha, 1991. Kalhous, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc, 1995. Křížová, I. Znalosti, dovednosti a postoje čtrnáctiletých žáků v oblasti výchovy k občanství. ÚIV Praha, 2001.

Požadavky

Metoda hodnocení je založena na tom, že studenti v průběhu kurzu vytvářejí své portfolio, v němž shromažďují veškeré písemné výstupy z jednotlivých lekcí. Udělení zápočtu bude provedeno- na základě diskuse studenta a lektora nad jednotlivými výstupy ,nad přípravou jedné vyučovací jednotky, kterou student vypracuje po ukončení posledního modulu- na základě vypracování a prezentace projektu pro práci v hodinách výchovy k občanství a společenských vědPodmínky pro udělení zápočtu:1. student bude mít maximálně 2 omluvené absence2. student vypracuje zadání úkolů připravených pro absentující3. student při rozhovoru obhájí přípravu vyučovací jednotky4. student navrhne a prezentuje projekt pro práci v hodinách výchovy k občanství a společenských věd

Garant

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.