Předmět PVK-Občan a media II (KPF / 0876)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / 0876 - PVK-Občan a media II, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vznik a vývoj mediální demokracie:- mediální a politický čas,- kolonizace politiky médii, v jejím důsledku vznik závislosti politiky na médiích,- omezování svobody slova v důsledku zpětné reakce politiky na kolonizaci médii (selhal koncept veřejnoprávních medií?),- teatralizace a infantilizace politiky v důsledku její mediální prezentace,- mediální příčiny vzniku politického populismu jako hlavního projevu na médiích zcela závislé politiky,- základní rysy politického populismu jako produktu kolonizace politiky médii.Politický marketing a public relations:- obecně o public relations aneb o tvorbě dobré pověsti,- obecně o marketingu aneb o způsobu jak ovlivnit náhled trhu či segmentu trhu na moje působení (na můj produkt), jeho původ, zacílení a jeho základní projevy,- nejčastěji používané nástroje marketingu,- public relations a marketing, shoda, rozdíly a synergie,- public relations jako prostředek politické prezentace - charakteristické nástroje a formy (osobní, stranické PR, image stranické značky, facebook, webová stránka, krizový management a typické příklady pro něj)- marketing jako prostředek politické prezentace - charakteristické nástroje (různorodé podoby politických programů, letáky, osobní kontakt, facebook a tak podobně), marketing průběžný a marketing předvolební,- vliv politického marketingu a public relations na simplifikaci politiky, na její trivializaci a na vznik politického populismu jako jeho produktu a důsledky z toho plynoucí pro liberální demokracii.Politický marketing a media:- možné vzájemné střety zájmu, jejich kritická analýza na konkrétních případech a situacích,- hledání vyváženosti mezi politickou reklamou a politickým zpravodajstvím,- formy nekalé či skryté politické reklamy jako jednoho z účinných způsobů manipulace voliči,- způsoby politické korupce médií (novinářů) a její důsledky pro svobodu slova,- základní články mediálních etických kodexů, bránících politické korupci novinářů - ukázky a výklad,- hledání modelu vyváženého a korektního soužití politiky a medií (není vyváženost jen ideologickou fikcí?).Seminární práce - kritická analýza zvolený mediálních produktů (rozhovor, diskuse u kulatého stolu apod.)
Získané způsobilosti
Student(ka) se během kurzu seznámí s tím, že mediální i politické aktivity probíhají v tržním prostředí, které je nutí chovat se tržně, avšak ne vždy způsobem odpovídajícím podstatě medií a politiky, že v tomto prostředí na sebe navzájem reagují, podřazují si jeden druhého. Dozví se i možná rizika, která vzájemná iterakce medií a politiky vyvolává a v čem ohrožuje samu podstatu liberální demokracie. Současně se naučí řadě technik, která souvisejí s politickým a mediálním marketingem.
Požadavky
Požadavky k udělení atestu:- účast na semináři (tolerována absence do 20%, v odůvodněných případech více)- průběžná příprava na seminář- 1 připravené vystoupení v semináři (obvykle referát obsahu předchozí hodiny, v rozsahu 4-7 minut)
Garant
doc. PhDr. Rudolf Kučera, CSc.
Vyučující
Ing. Ivan Štern