Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Axiol. a kognit. rozměr výuky spol. věd (KPF / 0910)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / 0910 - Axiol. a kognit. rozměr výuky spol. věd, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.-2. Skutečnost výchovy a filosofie výchovy provádějící3. Výchova nebo vzdělávání? - soudobé výzvy4. Axiologický a kognitivní rozměr výchovy a vzdělávání - "učit se poznávat", učit se jednat", "učit se žít společně s ostatními", "učit se být"5. Specifické nároky na výuku jednotlivých společenských věd6. - 10. Axiologický a kognitivní rozměr vybraných témat psychologických, vybraných témat sociologických, vybraných témat politologických, vybraných témat právních, vybraných témat filosofických, vybraných témat ekonomických11. - 14. Specifické nároky na výuku společenskovědních témat vybraných studenty aktuálního kurzu- výstupy studentů

Získané způsobilosti

Studenti studují a prezentují vybraná společenskovědní témata interdisciplinárně z pohledu dvou společenskovědních disciplín. Analyzují je z pozice pedagoga v rovině získávání kognitivních kompetencí i v rovině jejich axiologického rozměru. Vypracují návrh jejich výuky. Výuku prezentují v rámci semináře.

Literatura

Arendtová, H. Krize kultury, MF, Praha. 1994. Patočka, J. Péče o duši. Praha, 1996. Liessmann, K.P. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha, 2008. Hogenová, A., Krámský, D., Rybák, D. Vybrané spisy Jaroslavy Peškové. Praha, 2010.

Požadavky

Pravidelná docházka, povoleny maximálně 2 absence. Příprava a zpracování jednoho z navrhovaných společenskovědních témata: student představí téma z pohledu dvou společenskovědních disciplín, provede jeho pedagogickou transformaci. Svou představu výuky tématu bude prezentovat na semináři.

Garant

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.