Předmět Axiol. a kognit. rozměr výuky spol. věd (KPF / 0910)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / 0910 - Axiol. a kognit. rozměr výuky spol. věd, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.-2. Skutečnost výchovy a filosofie výchovy provádějící3. Výchova nebo vzdělávání? - soudobé výzvy4. Axiologický a kognitivní rozměr výchovy a vzdělávání - "učit se poznávat", učit se jednat", "učit se žít společně s ostatními", "učit se být"5. Specifické nároky na výuku jednotlivých společenských věd6. - 10. Axiologický a kognitivní rozměr vybraných témat psychologických, vybraných témat sociologických, vybraných témat politologických, vybraných témat právních, vybraných témat filosofických, vybraných témat ekonomických11. - 14. Specifické nároky na výuku společenskovědních témat vybraných studenty aktuálního kurzu- výstupy studentů
Získané způsobilosti
Studenti studují a prezentují vybraná společenskovědní témata interdisciplinárně z pohledu dvou společenskovědních disciplín. Analyzují je z pozice pedagoga v rovině získávání kognitivních kompetencí i v rovině jejich axiologického rozměru. Vypracují návrh jejich výuky. Výuku prezentují v rámci semináře.
Literatura
Arendtová, H. Krize kultury, MF, Praha. 1994. Patočka, J. Péče o duši. Praha, 1996. Liessmann, K.P. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha, 2008. Hogenová, A., Krámský, D., Rybák, D. Vybrané spisy Jaroslavy Peškové. Praha, 2010.
Požadavky
Pravidelná docházka, povoleny maximálně 2 absence. Příprava a zpracování jednoho z navrhovaných společenskovědních témata: student představí téma z pohledu dvou společenskovědních disciplín, provede jeho pedagogickou transformaci. Svou představu výuky tématu bude prezentovat na semináři.
Garant
Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.