Předmět Média a politika (KPF / B072)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / B072 - Média a politika, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata :1. Význam knihtisku a reformace pro zrod moderních médií2. Úsilí o svobodu slova v roce 1848 a její projevy ve světě rodících se politicky orientovaných médií.3. Stranická demokracie v druhé polovině 19. století a média jako orgány strany4. Film a rozhlas jako nástroje totalitní propagandy v první polovině 20. století5. Proměna stranických listů v listy nezávislé - média jako "hlídací pes" demokracie6. Média jako součást tržní ekonomiky - členění médií podle zacílení na spotřebitelské segmenty, kriteria hodnocení úspěšnosti médií na trhu.7. Rizika spojená s médii, závislými na trhu a ekonomické úspěšnosti; zrod myšlenky medií veřejné služby8. Mediální propaganda a manipulace - prvky skryté reklamy a PR.9. Elektronická média (rozhlas, televize, internet) jako specifický fenomén masové komunikace.10. Podstatné rozdíly mezi slovním a obrazovým zpravodajstvím zvláště s důrazem na možnou manipulaci (se čtenářem, posluchačem, divákem).11. Inscenační prvky v mediálním zpravodajství a míra jejich přípustnosti.12. Duální systém v oblasti elektronických médií - důvody vzniku, klady, zápory (tato část bude řešit i otázku, zda se tak opravdu naplnil základní záměr oddělit média od vlivu politiky)
Získané způsobilosti
Student(ka) se naučí mediální produkty analyzovat z hlediska jejich relevantního obsahu, dokáže rozpoznat prvky manipulace a skryté reklamy, bude umět rozpoznat hranici použití přijatelného množství inscenačních prvků ve zpravodajství, nalezen orientaci ve světě médií bez zbytečných předsudků (každý druh médií má ve svobodné, tržně orientované společnosti svoje opodstatnění).Výstup z učení: student(ka) získá tyto poznatky:- přehled o vzniku a vývoji médií v toku času a o proměně mediálního světa po roce 1848 ve střední Evropě- přehled o chování medií v tržní ekonomice, o jejích kladech i záporech a rizicích pro nezávislost médií- přehled o významu vynálezu a rozvoji elektronických medií a o důvodech pro vznik duálního mediálního systému- rámcový přehled o vývoji vztahů mezi medii a politikou
Garant
Ing. Ivan Štern
Vyučující
Ing. Ivan Štern