Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kontroverzní témata ve výuce společ. věd (KPF / N036)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / N036 - Kontroverzní témata ve výuce společ. věd, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předmětu - Kdy se téma stává kontroverzním?2. Střet životních rolí - ukázková hodina OV/ZSV, její rozbor3. Jaká témata v současné společnosti lze označit jako kontroverzní?4. Která témata občanské výchovy nebo základů společenských věd je přínosné otevírat jako témata kontroverzní?5. Uprchlíci a azyl - ukázková hodina OV/ZSV, její rozbor6. Jaké metody a formy práce jsou účinné při výuce kontroverzních témat?7. Kontroverzní témata - diskuze - projektové vyučování8. Je zde nějaký problém? - ukázková hodina OV/ZSV, její rozbor9. Případové studie, práce s filmem při výuce kontroverzních témat10. Ukázková hodina na studenty zvolené kontroverzní téma z OV/ZSV, její rozbor11. Proč se kontroverzními tématy zabývat ve výuce občanské výchovy nebo základů společenských věd?12. -13. Prezentace studentských projektů

Získané způsobilosti

Student aktivní účastí na seminářích získá:- schopnosti identifikovat kontroverzní společenská témata- schopnosti analyzovat aktuální politická a společenská témata- dovednosti pracovat s případovými studiemi- schopnosti podílet se na různých veřejných diskusích a debatách nebo je véstznalosti o problémovém a projektovém vyučování a práci s kontroverzními tématy ve výuce ZSV

Literatura

HESS, D. Contrversy in the Classroom. The Democratic Power of Discussion. vybrané kapitoly. New York - London, 2009. ISBN 0-415-96228-5.KOHÁK, E. Svoboda, svědomí, soužití. Praha, 2004. ISBN 80--86429-35-0.BAUMANN, Z. Úvahy o postmoderní době. Praha, 2002. ISBN 80-86429-11-3.JOHNSON, D. W. - JOHNSON, R. Creative Contrversy: Intellectual conflict in the classroom. Edina, 1995. KŘIVOHLAVÝ, J. - MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno, 1995. MAŇÁK, j: - ŠVEC, V. Výukové metody. Brno, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

Požadavky

1. student bude mít maximálně 2 absence 2. student vypracuje zadání úkolů pro absentující 3. student písemně analyzuje vybrané kontroverzní téma a provede rešerše odborné literatury a dalších zdrojů k tématu 4. student prezentuje formou powerpointové a ústní prezentace jedno z vybraných kontroverzních témat a jeho pedagogické zpracování

Garant

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.