Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Axiol. a kogn. dimenze ve výuce sp. věd (KPF / N037)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / N037 - Axiol. a kogn. dimenze ve výuce sp. věd, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.-2. Skutečnost výchovy a filosofie výchovy3. Výchova nebo vzdělávání? - soudobé výzvy4. Axiologický a kognitivní rozměr výchovy a vzdělávání5. "učit se poznávat", učit se jednat", "učit se žít společně s ostatními", "učit se být"6. Specifické nároky na výuku jednotlivých společenských věd7. - 11. Axiologický a kognitivní rozměr vybraných témat psychologických, vybraných témat sociologických, vybraných témat politologických, vybraných témat právních, vybraných témat filosofických, vybraných témat ekonomických11. - 14. Specifické nároky na výuku společenskovědních témat vybraných studenty aktuálního kurzu- výstupy studentů: student představí téma z pohledu dvou společenskovědních disciplín, provede jeho pedagogickou transformaci

Literatura

PELCOVÁ, N. Filosofická a pedagogická antropologie. Praha, 2000. ISBN 80-246-0076-5.DOROTÍKOVÁ, S. Hodnoty a vzdělání. Praha, 1997. HOGENOVÁ, A. - KRÁMSKÝ, D. - RYBÁK, D. (vyd.). Vybrané spisy Jaroslavy Peškové. Praha, 2010. ISBN 978-80-902125-6-6.KRATOCHVÍL, Z. Výchova, zřejmost, vědomí. Praha, 1997. PATOČKA, J. Filosofie výchovy, in: Péče o duši I, Sebrané spisy I. Praha, 1996. ISBN 80-04-25390-3.ARENDTOVÁ, H. Krize kultury. Praha, 1994. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.STROUHAL, M. Teorie výchovy. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4212-0.MICHÁLEK, J. Topologie výchovy. Praha, 1996. ISBN 80--86005-01-1.Učení je skryté bohatství. Zpráva UNESCO "Vzdělání pro 21. století". Praha, 1997.

Požadavky

1. Příprava a zpracování jednoho z navrhovaných společenskovědních témat: student představí téma z pohledu dvou společenskovědních disciplín, provede jeho pedagogickou transformaci se zaměřením na využití jeho axiologického potenciálu. Svou představu výuky tématu bude prezentovat na semináři. 2. Esej.

Garant

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.