Předmět Axiol. a kogn. dimenze ve výuce sp. věd (KPF / N037)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / N037 - Axiol. a kogn. dimenze ve výuce sp. věd, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.-2. Skutečnost výchovy a filosofie výchovy3. Výchova nebo vzdělávání? - soudobé výzvy4. Axiologický a kognitivní rozměr výchovy a vzdělávání5. "učit se poznávat", učit se jednat", "učit se žít společně s ostatními", "učit se být"6. Specifické nároky na výuku jednotlivých společenských věd7. - 11. Axiologický a kognitivní rozměr vybraných témat psychologických, vybraných témat sociologických, vybraných témat politologických, vybraných témat právních, vybraných témat filosofických, vybraných témat ekonomických11. - 14. Specifické nároky na výuku společenskovědních témat vybraných studenty aktuálního kurzu- výstupy studentů: student představí téma z pohledu dvou společenskovědních disciplín, provede jeho pedagogickou transformaci
Literatura
PELCOVÁ, N. Filosofická a pedagogická antropologie. Praha, 2000. ISBN 80-246-0076-5.DOROTÍKOVÁ, S. Hodnoty a vzdělání. Praha, 1997. HOGENOVÁ, A. - KRÁMSKÝ, D. - RYBÁK, D. (vyd.). Vybrané spisy Jaroslavy Peškové. Praha, 2010. ISBN 978-80-902125-6-6.KRATOCHVÍL, Z. Výchova, zřejmost, vědomí. Praha, 1997. PATOČKA, J. Filosofie výchovy, in: Péče o duši I, Sebrané spisy I. Praha, 1996. ISBN 80-04-25390-3.ARENDTOVÁ, H. Krize kultury. Praha, 1994. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.STROUHAL, M. Teorie výchovy. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4212-0.MICHÁLEK, J. Topologie výchovy. Praha, 1996. ISBN 80--86005-01-1.Učení je skryté bohatství. Zpráva UNESCO "Vzdělání pro 21. století". Praha, 1997.
Požadavky
1. Příprava a zpracování jednoho z navrhovaných společenskovědních témat: student představí téma z pohledu dvou společenskovědních disciplín, provede jeho pedagogickou transformaci se zaměřením na využití jeho axiologického potenciálu. Svou představu výuky tématu bude prezentovat na semináři. 2. Esej.
Garant
Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.