Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika SV I (KPF / N043)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / N043 - Didaktika SV I, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Oborová didaktika v systému pedagogických disciplín, vztah mezi oborovou didaktikou a obecnou didaktikou,oborová didaktika základů společenských věd;2. Specifikum vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ; nároky na učitelovo pojetí výuky; nároky na výběr pedagogických přístupů a výchovně vzdělávacích metod;3. Didaktická analýza vzdělávacích obsahů jednotlivých společenskovědních disciplín; výběr a analýza základního a rozšiřujícího učiva; výchovně vzdělávací cíle v rámci jednotlivých společenskovědních disciplín;4. Tvorba tematického celku a příprava hodiny v rámci jednotlivých společenskovědních disciplín;5. Zpětná vazba a metody hodnocení ve společenských vědách;

Získané způsobilosti

Studenti si prohloubí - představu o didaktickém uchopení jednotlivých společenskovědních disciplín - schopnosti transformovat odborné znalosti do obsahu učiva vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ na gymnáziu a vzdělávacích oborů Základy společenských věd na středních školách dle principů a strategií platných kurikulárních materiálů - dovednosti ve využívání aktivizujících metodických postupů pro naplňování očekávaných výstupů výše uvedených vzdělávacích oborů - kompetence pro vlastní tvorbu a realizaci vyučovacích jednotek a tematických celků výše uvedených vzdělávacích oborů

Literatura

HAVLÍNOVÁ, I. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-7290-670-3.KOLÁŘ, Z. - ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha, 2005. MAŇÁK, j. - JANÍK, T. - ŠVEC, V. Kurikulum v současné škole. Brno, 2008. ISBN 978-80-7315-175-1.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 2002. PETTY, R. Moderní vyučování. Praha, 1996. ISBN 80-7178-070-7.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998. ISBN 80-7178-127-4.PRŮCHA, J. - MAREŠ, J. - WALTEROVÁ, E. Pedagogický slovník. Praha, 1998. ISBN 80-7178-252-1.ŠVEC, V. a kol. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-2698-7.Rámcově vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2007. Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Praha, 2013. CANFIELD, J. - WELLS, M. C. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí. Praha, 1995. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 1996. BELZ, H. - SIEGRIST, M. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2001. KŘIVOHLAVÝ, J. - MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno, 1995. BADEGRUBER, B. Otevřené učení. Praha, 1994. ISBN 80-7178-137-1.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha, 1994. ISBN 80-7178-083-9.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 1997.

Požadavky

Studenti v průběhu předmětu vytvářejí své portfolio, v němž shromažďují veškeré písemné výstupy z jednotlivých lekcí. Udělení zápočtu bude provedeno - na základě diskuse studenta a lektora nad návrhem projektu, nad přípravou jedné vyučovací jednotky, kterou student vypracuje po ukončení posledního modulu - na základě vypracování a prezentace projektu pro práci v hodinách OSZ a ZSV Podmínky pro udělení zápočtu: 1. student bude mít maximálně 2 omluvené absence 2. student vypracuje zadání úkolů připravených pro absentující 3. student při rozhovoru obhájí přípravu vyučovací jednotky 4. student navrhne a prezentuje projekt pro práci v hodinách výchovy k občanství

Garant

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.