Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika SV II (KPF / N044)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPF / N044 - Didaktika SV II, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Didaktická reflexe souvislé pedagogické praxe;2. Kontroverze ve výuce společenskovědních témat; Eugen Fink: antinomie a dilemata výchovy - zřetel na základy společenských věd;3. Osobnost žáka a možnosti rozvoje jeho klíčových kompetencí v rámci základů společenských věd (kognitivní a axiologická rovina společenskovědních témat); práce s chybou;4. Role, kompetence a nároky na učitele společenských věd;5. Diskuse, debata, práce s případovými studiemi, práce s filmem, metoda orální historie v hodinách společenských věd6. Úloha a možnosti učebnic ve výuce společenských věd; analýza vybraných stávajících učebnic7. Návrhy vzdělávacích programů pro jednotlivé společenskovědní disciplíny

Získané způsobilosti

Studenti si prohloubí:- znalosti o účinných pedagogických přístupech ve výuce základů společenských věd, zejména o diskusi, debatě, práci s případovými studiemi, práci s filmem ve výuce, o využité metody orální historie ve výuce vybraných témat základů společenských věd- znalosti o stávajících učebnicích, učebních programech a projektech výuky základů společenských věd- schopnosti provést pedagogickou reflexi své pedagogické činnosti, stylu své pedagogické práce a zpětnou vazbu realizovaných vyučovacích jednotek- schopnosti promýšlet základní dilemata a antinomie výchovy ve specifických podmínkách výuky základů společenských věd- kompetence pro vlastní tvorbu a realizaci školního vzdělávacího programu a plánů vzdělávacího oboru OSZ - porozumění specifikům výuky vzdělávacího oboru OSZ, rolím učitele VO, OSZ a ZSV

Literatura

MAŇÁK, J. - Janík, T. - Švec, V. Kurikulum v současné škole. Brno, 2008. ISBN 978-80-7315-175-1.PETTY, R. Moderní vyučování. Praha, 1996. ISBN 80-7178-070.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998. ISBN 80-7178-127-4.Rámcový vzdělávycí program pro gymnaziální vzdělávání. Praha, 2007. HAVLÍIK, R. - KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-327-7.STROUHAL, M. Teorie výchovy. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4212-0.PELCOVÁ, N. Filosofická a pedagogická antropologie. Praha, 2000. ISBN 80-246-0076-5.BELZ, H. - SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, 2001. ISBN 80-7178-479-6.HENDERSON, J. G. Reflective Teaching. The Study of Your Constructivist Practice. Englewood Cliffs, 1996. KALHOUS, Z. - OBST, O. Školní didaktika. Praha, 2002. ISBN 80-7178-253-X.

Požadavky

Studenti v průběhu předmětu vytvářejí své portfolio, v němž shromažďují veškeré písemné výstupy z jednotlivých lekcí. Udělení zápočtu bude provedeno - na základě diskuse studenta a lektora nad návrhem projektu a nad didaktickou analýzou a návrhem dvou vybraných tematických celků ze dvou vybraných společenských věd, které student vypracuje po ukončení posledního modulu - na základě vypracování a prezentace projektu pro práci v hodinách OSZ a ZSV Podmínky pro udělení zápočtu: 1. student bude mít maximálně 2 omluvené absence 2. student vypracuje zadání úkolů připravených pro absentující 3. student při rozhovoru obhájí didaktickou analýzu a návrh dvou tematických celků ze dvou vybraných společenských věd4. student navrhne a prezentuje projekt pro práci v hodinách výchovy k občanství

Garant

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.