Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika obchodu (KMG / 1EKOB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / 1EKOB - Ekonomika obchodu, Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství, druhy obchodu2. Legislativa v obchodním podnikání, Obchodní zákoník a občanský zákoník Ostatní zákony, předpisy, vyhlášky3. Velkoobchodní organizace, maloobchodní organizace, trendy rozvoje. Specializace provozních jednotek.4. Ekonomika a provoz maloobchodních jednotek. Informační systém obchodních firem5. Spolupráce retailingových řetězců. Internacionalizace, globalizace trhů, koncentrační tendence6. Logistika malých a velkých obchodních firem, strategie nadnárodních firem,7. Územní podmínky maloobchodu, územní diferenciace poptávky8. Ochrana spotřebitelů. Obchodní inspekce, poradenská centra, zákon o ochraně spotřebitele, reklamační řízení9. Řízení maloobchodu, velkoobchodu a distribuce zboží. Plánování prodeje, rozpočty prodejen, Řízení a optimalizace zásob10. Psychologie a technika prodeje. Motivace zákazníků, psychologie v rozmístění zboží na ploše11. Maloobchodní prodej, Zřízení prodejny, vypracování koncepce, projektování prodejen12. Systémové pojetí obchodního provozu, mechanizační prostředky a obchodní zařízení13. Praxe a příklady maloobchodního podnikání, Případové studie

Literatura

CIMLER, P. Detail Management: Lokalizace a provoz maloobchodu. Viktoria Publishing 1997. STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné 2003. COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Management Press 1995. HOROWITZ, J. Jak získat zákazníka. Management Press 1994. HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Grada Praha 1992. PRAŽSKÁ, L. Obchodní podnikání - Detail Management. Management Press 2002 (2. vydání).

Požadavky

Písemná zkouška