Předmět Strategický management I. (KMG / 1STMA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / 1STMA - Strategický management I., Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Východiska strategického managementu. Strategické myšlení.2. Proces strategického řízení. Hierarchie podnikových strategií - podnikatelská, podniková, obchodní a operativní.3. Analýza okolí organizace. Mezinárodní a národní okolí. Oborové prostředí4. Analýza vnitřního prostředí organizace. Hodnotový řetězec a hodnotový systém.5. Modely analýzy vnitřního prostředí organizace. 7S - McKinsey, Burke a Litwin, , Tichy, Weisbord, SWOT, scénáře.6. Hodnocení strategické postavení. BCG, atraktivita trhu a konkurenční pozice, model PIMS,7. Úvod do tvorby strategií. Rozsah strategických alternativ.8. Kompetence vrcholového managementu. Přijímání strategie. Vzdělání manažerů.9. Metody tvorby strategií. Miles a Snow. Porter. Millerovy interaktivní strategie. Alternativní strategie.10. Vůdcovství - Kompetence, styly vůdcovství, delegování. Faktory úspěšného vůdcovství.11. Organizační předpoklady zavádění strategie. Organizační struktura.12. Kulturní a motivační podmínky implementace. Manažerská etika. Motivační systém organizace.13. Strategický plán. Alokace zdrojů podniku. Zavádění strategického plánu.14. Evaluace strategií. Kvantitativní a kvalitativní kritéria evaluace strategie.
Získané způsobilosti
Po absolvování kurzu bude student schopen:-využívat nejdůležitější aspekty a atributy strategie a uplatňovat základní principy strategického myšlení-určit pozici analýzy, implementace a auditu v modelu strategického managementu-rozlišovat mezi sekvenčním a opakujícím se charakterem strategického řízení-uplatnit metody PEST ve strategické analýze a správně aplikovat metodu SWOT ve strategické analýze-nalézt vztah mezi posláním i cíli podniku a jeho hodnotami-v návaznosti na poslání a hodnoty správně formulovat vizi a nalézt vhodné měřítko k dosažení cíle-orientovat se v hierarchické struktuře firemních strategií a vybrat správnou konkurenční strategii-otestovat formulované strategie z hlediska vhodnosti, přijatelnosti a proveditelnosti
Literatura
DOZ, Y., KOSONEN, M. Dynamické strategie. Praha, Management Press, 2011. MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování, Praha, Grada 2008. CORSTEN, H., CORSEN, M. Einführung in das Strategische Management. Stuttgart , UTB, 2012. SRPOVÁ, J. a kol. Podnikatelský plán a strategie, Praha, Grada 2011. VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Synergie v moderním managementu. Praha, Management Press, 2009.
Požadavky
Účast na přednáškách je doporučena, ale není povinná. Hodnocení proběhne standardním způsobem na základě absolvování písemného testu.K udělení zápočtu je nutná 50 % úspěšnost.
Garant
doc. Ing. Čeněk Celer, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Čeněk Celer, CSc.