Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický management I. (KMG / 1STMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / 1STMA - Strategický management I., Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Východiska strategického managementu. Strategické myšlení.2. Proces strategického řízení. Hierarchie podnikových strategií - podnikatelská, podniková, obchodní a operativní.3. Analýza okolí organizace. Mezinárodní a národní okolí. Oborové prostředí4. Analýza vnitřního prostředí organizace. Hodnotový řetězec a hodnotový systém.5. Modely analýzy vnitřního prostředí organizace. 7S - McKinsey, Burke a Litwin, , Tichy, Weisbord, SWOT, scénáře.6. Hodnocení strategické postavení. BCG, atraktivita trhu a konkurenční pozice, model PIMS,7. Úvod do tvorby strategií. Rozsah strategických alternativ.8. Kompetence vrcholového managementu. Přijímání strategie. Vzdělání manažerů.9. Metody tvorby strategií. Miles a Snow. Porter. Millerovy interaktivní strategie. Alternativní strategie.10. Vůdcovství - Kompetence, styly vůdcovství, delegování. Faktory úspěšného vůdcovství.11. Organizační předpoklady zavádění strategie. Organizační struktura.12. Kulturní a motivační podmínky implementace. Manažerská etika. Motivační systém organizace.13. Strategický plán. Alokace zdrojů podniku. Zavádění strategického plánu.14. Evaluace strategií. Kvantitativní a kvalitativní kritéria evaluace strategie.

Získané způsobilosti

Po absolvování kurzu bude student schopen:-využívat nejdůležitější aspekty a atributy strategie a uplatňovat základní principy strategického myšlení-určit pozici analýzy, implementace a auditu v modelu strategického managementu-rozlišovat mezi sekvenčním a opakujícím se charakterem strategického řízení-uplatnit metody PEST ve strategické analýze a správně aplikovat metodu SWOT ve strategické analýze-nalézt vztah mezi posláním i cíli podniku a jeho hodnotami-v návaznosti na poslání a hodnoty správně formulovat vizi a nalézt vhodné měřítko k dosažení cíle-orientovat se v hierarchické struktuře firemních strategií a vybrat správnou konkurenční strategii-otestovat formulované strategie z hlediska vhodnosti, přijatelnosti a proveditelnosti

Literatura

DOZ, Y., KOSONEN, M. Dynamické strategie. Praha, Management Press, 2011. MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování, Praha, Grada 2008. CORSTEN, H., CORSEN, M. Einführung in das Strategische Management. Stuttgart , UTB, 2012. SRPOVÁ, J. a kol. Podnikatelský plán a strategie, Praha, Grada 2011. VODÁČEK, L., VODÁČKOVÁ, O. Synergie v moderním managementu. Praha, Management Press, 2009.

Požadavky

Účast na přednáškách je doporučena, ale není povinná. Hodnocení proběhne standardním způsobem na základě absolvování písemného testu.K udělení zápočtu je nutná 50 % úspěšnost.

Garant

doc. Ing. Čeněk Celer, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Čeněk Celer, CSc.