Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výzkum trhu (KMG / 2VYTR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / 2VYTR - Výzkum trhu, Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení a význam marketingového výzkumu pro manažerské rozhodování. Základní východiska empirického přístupu, vztah teorie a empirie.2. Proces marketingového výzkumu - jednotlivé fáze, význam, stručná charakteristika. Výběr a formulace výzkumného problému. Projekt. Proměnné. Vztahy mezi proměnnými.3. Význam a funkce hypotéz. Formulace hypotéz. Typy hypotéz. Proces operacionalizace - význam, podstata. Problém měřitelnosti. Znaky a jejich druhy. Validita, reliabilita.4. Zdroje dat. Základní techniky sběru dat, jejich charakteristika. Přednosti a nedostatky jednotlivých technik. Experiment. Pozorování. Rozhovor. Dotazník. Anketa.5. Výběr, význam výběru. Vztah zákl. souboru a vzorku - pojem reprezentativity.6. Zpracování empirických dat. Kategorizace. Kódování, čištění dat.7. Základní statistické přístupy k testování hypotéz - regresní analýza, mnohonásobná regresní analýza, path analýza, diskriminační analýza, faktorová analýza.8. Kvalitativní přístup. Princip komplementarity. Význam porozumění - podstata kvalitat. přístupu. Základní metody a techniky.9. Věcná interpretace výsledků. Redukce a transformace informace. Spolehlivost a chyby - vědecké a nevědecké faktory. Závěrečná zpráva.10. Vztah výzkumu a praxe. Možnosti a omezení marketingových výzkumů. Vztah zadavatele a výzkumníka (agentury). Zneužití a falzifikace dat - otázky etiky.11. - 12. Současné výzkumy.

Literatura

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost.Praha: Karolinum,1993. Praha: UK - nakl. Karolinum., 2000. ISBN 80-246-0139-7.PŘIBOVÁ, M. Marketingový výzkum v praxi, GRADA 1996, ISBN 80-7169-299-9. BÁRTOVÁ, H. a kol. Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). VŠE. ZICH, F. Úvod do sociologického výzkumu. VŠFS, Praha 2004.

Požadavky

Závěrečný test a ústní zkouška

Vyučující

Ing. Alena Zábranská, Ph.D.Ing. Alena Zábranská, Ph.D.