Předmět Psychologie trhu (KMG / DPTRH)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / DPTRH - Psychologie trhu, Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do psychologie trhu (Vymezení a vývoj psychologie trhu, pojetí a členění psychologie trhu, rozvoj psychologie trhu v ČR a v zahraničí)2. Metody psychologie trhu (Obecná a metodologická východiska výzkumu trhu, základní charakteristika a metody výzkumu trhu)3. Kupní chování spotřebitelů (Základní přístupy k analýze chování spotřebitelů, faktory ovlivňující chování spotřebitelů, typologie chování spotřebitelů)4. Nakupování - rozhodnutí o koupi, spotřebitelská důvěra, zboží, výrobky, obchodní značky a loajalita zákazníků5. Spoření - teorie spoření, faktory ovlivňující spoření, makroekonomické důsledky spoření6. Poskytování darů - podstata a rozsah poskytování darů7. Sázení, hry o peníze a jiné hodnoty - faktory, které ovlivňují chování při sázkových hrách, modely rozhodování s rizikem, teorie sázkových her8. Peníze - ekonomický přístup k penězům, teorie psychologie peněz9. Reklama - cíle a účinek reklamy, reklama a jednotlivec, reklama a společnost10. Psychologické aspekty obchodního jednání a prodeje11. Psychologie prodeje12. Psychologické aspekty propagace (13. Specifické problémy psychologie zahraničního trhu
Literatura
UNDERHILL, P. Proč nakupujeme. management Press, Praha, 2002. HUBINKOVÁ, Z. Psychologie a sociologie ekonomického chování. Grada Publishing, Praha, 2008. LEA, S.E.G, TRAPY, R.M., WEBLEY, P. Psychologie ekonomického chování, Grada, 1994. VYSEKLALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Grada Publishing, Praha, 2007. VYSEKLALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele. Grada Publushing, Praha, 2004. KOMÁRKOVÁ, R. RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Grada, Praha, 1998. RYMEŠ, M. Psychologie v zahraničním obchodě, Psychologie v ekonomické praxi, 1992, 31 - 36.
Požadavky
Závěrečná SWOT analýza