Předmět Strategický management II. (KMG / MSTM2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / MSTM2 - Strategický management II., Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Strategický management podniku v tržní ekonomice. Obecné vývojové trendy. Internacionalizace a globalizace.2. Proces strategického managementu. Odlišnosti strategického řízení od taktického a operativního. Strategie. Formulace strategických cílů. Strategická mezera3. Model strategického managementu. Hierarchie firemních strategií. Firemní strategie. Obchodní strategie. Horizontální a funkční strategie.4. Strategická analýza okolí firmy. Analýza obecného okolí. Analýza oborového okolí. Analýza zahraničního okolí5. Specifické metody analýzy okolí firmy. BCG matice. Matice atraktivity oboru. Matice přežití. Metoda MAP. Metoda scénářů.6. Předpověď vývoje trhu. Predikce a prognóza. Rovnováha trhu. Působení necenových faktorů.7. Analýza okolí a formulace strategií. Firemní strategie. Obchodní strategie. Funkční strategie8. Analýza očekávání stakeholders. Očekávání a cíle stakeholders. Význam (síla) stakeholders.9. Strategická analýza vnitřního prostředí podniku. Vliv firemních faktorů. Analýza hodnotových řetězců. Metoda "7S"10. Stanovení silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí. SWOT analýza. Technika SAP.11. Navrhování strategie. Vymezení konkurenční podstaty obchodní strategie. Možné alternativy strategického rozvoje.12. Interní a externí strategický rozvoj. Strategie diverzifikace. Ofenzivní a defenzivní strategie.13. Výběr a realizace strategie. Vhodnost a přijatelnost strategie. Uskutečnitelnost strategie. Realizace strategie.14. Tvorba strategií v procesu internacionalizace a globalizace. Reaktivní a proaktivní strategie. Organizační zapojení. Individuální vstup, aliance, fúze.
Získané způsobilosti
Po absolvování kurzu student dokáže:- zformulovat strategické cíle a využít strategickou mezeru- analyzovat obecné, oborové i zahraniční okolí orgranizace- využít specifické metody analýzy okolí organizace- provést strategickou analýzu vnitřního prostředí podniku - analyzovat očekávání stakeholders- navrhnout odpovídající strategii- realizovat a kontrolovat plnění strategie
Literatura
KISLINGEROVÁ, E. Inovace nástrojů ekonomiky a managementu organizací. Praha: C. H. Beck, 2008. KEŘKOVSÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení, Praha, C. H. Beck, 2006. KOTLER, P., DE BES, T. F. Inovativní marketing. Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, 2005. ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku, Praha, Grada, 2011. MOELLER, M., STOLLA, C., DOUJAK, A. Strategie Innovation: Building new Growth Businesses. Wien: Goldegg. 2008. DRUCKER, P. F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press, 2007.
Požadavky
Účast na přednáškách je doporučena, ale není povinná. Hodnocení proběhne standardním způsobem na základě absolvování písemného testu.výborně: 85% úspěšnostvelmi dobře: 84-70% úspěšnostdobře: 69-50% úspěšnostnevyhověl: 49-0%
Garant
doc. Ing. Čeněk Celer, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Čeněk Celer, CSc.