Předmět Andragogika (KSP / GAND1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSP / GAND1 - Andragogika, Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Andragogika jako obecný andragogický koncept vedení a péče o člověkaAndragogické myšlení - vývoj, pojmy, významy2. Integrace andragogického působení s dalšími procesy ve společnostiPersonální činnosti, sociální pedagogika, atd3. Vzdělávání dospělých v celospolečenském kontextuDospělý v andragogice, cílové skupiny vzhledem k sociální práci, kompetence4. Andragogická didaktika (androdidaktika)Specifika vzdělávání dospělých v kontextu s cílem, realizační fáze vzdělávacích akcí5. Osoba lektora v pojetí andragogického působení6. Školské, mimoškolské vzdělávání, vzdělávání v prostředí organizace (firemní, organizační, vzdělávání) -1. část7. Školské, mimoškolské vzdělávání, vzdělávání v prostředí organizace (firemní, organizační vzdělávání) - 2. část8. Širší význam a oblast působení edukačního procesuPrevence a výchovná práce v oblasti sociálně patologických jevů, zdravotní osvěta atd.9. Vymezení péče v andragogickém pojetíKulturně výchovná práce, personální management, sociální péče a sociální práce10. Vzdělávání seniorů jako specifické cílové skupiny11. Speciální andragogické disciplíny - cílové skupinyVzdělávání zvláštních sociálních skupin: sociálně znevýhodněné skupiny12. Speciální andragogické disciplíny - cílové skupinyVzdělávání zvláštních sociálních skupin: minority13. Závěrečné prezentace seminárních prací
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu bude student schopný:- vnímat andragogický proces v kontextu sociální práce jako celoživotní záležitost pro konkrétní cílové skupiny- vytvářet kurikula - navrhovat, realizovat a zhodnotit jednotlivé vzdělávací akce pro konkrétní cílovou skupinu- vytvořit analýzu vzdělávacích potřeb pro konkrétní cílovou skupinu
Literatura
BENEŠ, Milan. Andragogika - teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-7184-381-4. BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2. MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9. MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9. MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu. Praha: Woters-Kluwer, 2011. ISBN 978-80-7357-581-6. BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-717-8216-5.PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0. BELCOURT, Monica. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-459-2. ANDRAGOGIKA. Praha: Academia Economia s.r.o., 1996-, ročník 1-. ISSN 1211-6378. České vzdělávání a Evropa - Strategie rozvoje lidských zdrojů v ČR při vstupu do EU. Memorandum k celoživotnímu učení, Evropská komise, listopad 2000. Národní program vzdělávání - "Bílá kniha" - MŠMT 2000. VETEŠKA, Jaroslav a kol. Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých. Praha: Educa Service, 2009. ISBN 978-80-87306-04-8. ŠIMEK, Dušan a kol. Sborník Kurikulum andragogiky. Leden 2002, Olomouc. Olomouc: UP Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0638-1. Strategie celoživotního učení ČR [online]. MŠMT. [vid. 4.2.2014]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/strategie-celozivotniho-uceni-cr. RABUŠICOVÁ, Milada, RABUŠIC, Ladislav. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2. KALOUS, Jaroslav, VESELÝ, Arnošt a kol. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1259-3.
Požadavky
Studenti jsou povinni pro úspěšné zakončení kurzu vypracovat seminární práci, zaměřenou na problematiku vzdělávání a výchovy dospělých v andragogickém diskurzu a kontextu sociální práce. Práce je prezentována a obhajována formou kolokvia. Práce je zpracovávána formou týmového projektu, kde je ve stejné váze posuzována forma a schopnost zpracování (naplnění) obsahu konkrétního tématu jako forma a schopnost prezentace obsahu práce. Práci je současně nutné odevzdat v elektronické podobě do data uvedeného v požadavcích ke splnění kurzu (viz webové stránky vyučující). Docházka na kurz není dle st. řádu povinná.
Garant
Ing. Dita Štyvarová
Vyučující
Ing. Dita Štyvarová