Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Lidské zdroje v evropské perspektivě (KSP / MLZEP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSP / MLZEP - Lidské zdroje v evropské perspektivě, Fakulta sociálně ekonomická, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Teoretická východiska konceptu lidských zdrojů - Vztahový model strategie rozvoje LZ, globální trendy, národní podmínky.2) Mezinárodní kontexty rozvoje LZ - Strategie Evropa 2020 a její hlavní výzvy3) Demografické procesy - Základní trendy, vliv demografických procesů na sociální politiku a sociální práci4) Mezinárodní migrace - Základní souvislosti migrace, současné migrační trendy, vliv migrace na národní trhy práce, migrační politika5) Vzdělání jako nástroj rozvoje LZ - Standardy EU ve vzdělávání, politika EU6) Investice do vzdělávání a zvyšování kvalifikace - Role státu a soukromého sektoru, vývojové trendy7) Mládež předčasně opouštějící vzdělávací systém - Příčiny a důsledky, možnosti a meze sociální politiky a sociální práce8) Populace s ukončeným středoškolským vzděláním - Role vzdělávacích systémů, dopady na sociální strukturu společnosti9) Absolventi v oborech matematiky, vědy a technologií - Oborová struktura vzdělání, perspektivy oborů s různou technologickou náročností10) Klíčové dovednosti - Koncept, význam mezinárodních výzkumů (PISA), jazyková a počítačová gramotnost11) Celoživotní učení - Vzdělávání dospělých, motivace, příčiny a dopady neúčasti ve vzdělávání12) Perspektivy vzdělání - Další vývoj sekundárního a terciárního vzdělání, měření úspěšnosti vzdělání13) Zaměstnatelnost absolventů - Předvídání kvalifikačních potřeb

Získané způsobilosti

Studenti by měli být schopni:- porozumět základním trendům v oblasti rozvoje lidských zdrojů, umět identifikovat vlivy demografických, migračních a dalších procesů- porozumět mezinárodním souvislostem alokace lidských zdrojů- vysvětlit proměny vzdělanostní struktury, jejich příčiny a následky- chápat sociální a ekonomickou podmíněnost těchto změn- identifikovat hlavní problémy spojené se vzděláním v rozvoji lidských zdrojů- využívat informace o rozvoji lidských zdrojů při koncipování projektů zaměřených na tato témata

Literatura

VEČERNÍK, Jiří. Czech society in the 2000s: a report on socio-economic policies and structures. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1750-5. TUČEK, Milan a kol. Dynamika české společnosti. Praha: SLON, 2003. ISBN 80-86429-22-9. OP Lidské zdroje a zaměstnanost [online]. Evropský sociální fond v ČR. [vid. 2.2.2014]. Dostupné z: www.esfcr.cz/07-13/oplzz. OP Zaměstnanost 2014-2020 [online]. Evropský sociální fond v ČR. [vid. 2.2.2014]. Dostupné z: www.esfcr.cz/op-zamestnanost-2014-2020. ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2. KLEŇHOVÁ, Michaela. České školství v mezinárodním srovnání [online]. Praha: MŠMT, 2013. [vid. 2.2.2014]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/30010/download/. OECD. Education at a Glance 2013: OECD indicators [online]. Paris: OECD, 2013. ISBN 978-92-64-20105-7. [vid. 2.2.2014]. Dostupné z: http://www.oecd.org/edu/eag.htm. KLEIBL, Jiří a kol. Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H.Beck, 2001. ISBN 80-7179-389-2. Strategie rozvoje lidských zdrojů v České republice. Podkladové studie [online]. Praha: Národní vzdělávací fond, 2000. Dostupné z: http://old.nvf.cz/rozvoj_lz/strategie.htm. KALOUS, Jaroslav a kol. Vzdělávací politika ČR v globálním kontextu. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1261-5.

Požadavky

Účast na přednáškách není povinná. Zkouška je písemná, obsah kurzu je rozdělen do 3 okruhů a celkem 12 témat. Student si vybere z každého ze tří okruhů jedno téma, na které zpracuje esej (tj. píše celkem 3 eseje), každou v rozsahu cca 600 slov (tj. cca 2 normostrany). Celková doba zkoušky je 90 minut. Hodnocení: Na každou esej je max. 10 bodů, tj. max. počet bodů ze zkoušky je 30.26 30 bodů 121 25 bodů 216 20 bodů 3

Garant

doc. PhDr. Pavel Kuchař, CSc.