Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér a dílny I M-kl MBM (KEO / 117)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KEO / 117 - Ateliér a dílny I M-kl MBM, Fakulta užitého umění a designu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Získané způsobilosti

Student je schopen samostatné teoretické i praktické přípravy pro realizaci klauzurní práce. Na základě stanoveného konceptu dovede vyhodnotit adekvátní uměleckou formu. Je schopen výtvarně vyjádřit jak jednorázově zaměřené koncepty tak dlouhodobě systematicky rozpracovávaná témata. Umí navrhnout technické řešení díla a jeho realizaci z hlediska funkčnosti systému i výsledné umělecké formy. Je připraven pracovat s technickými nástroji experimentálně ve smyslu překračování a modifikace jejich základních uživatelských nastavení. V ideové části obhajoby definuje klíčové pojmy a teoretické souvislosti uvádí do uměleckohistorického kontextu. Výsledek své práce je schopen ústně obhájit a kriticky zhodnotit. Odbornou znalost prokazuje verbálním i psaným projevem, v kterém dokládá interpretační schopnost a umí uvést svoji práci do kontextu současného umění.

Literatura

časopisy - Umělec, Fotograf, Flash Art, Camera Austria, Frieze, Praesens apod. **. Arheim Rudolf. Art and Visual Perception, A Psychology of the Creative Eye. California University Press, 2004. Brigit, Susan. Art Photography Now. Thames and Hudson, 2005. WARTMANN, C. Blender Gamekit 2. Amsterdam, Blender Foundation, 2008. HEIDEGGER, M. Bytí a čas. Praha, Oikoymenth, 2008. Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004. Spector, Nancy. Contemporary Photography and Video from the Guggenheim Collection. Guggenheim Collection, 2003. GUÉRIN, R. Cubase SX Nahrávání, úprava a mixování hudby na počítači. Brno, Computer Press, 2004. McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno, 2002. KUENZLI, E., R. Dada and Surrealist Fim. Boston, The MIT Press, 1996. GOVAN, M., BELL, T. Dan Flavin: The Complete Lights, 1961-1996. Yale University Press, 2004. Paul, Christiane. Digital Art. Thames and Hudson, 2003. PAUL, Ch. Digital Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003. WARDRIP-FRUIN, N., HARRIGAN, P. First Person, New Media as Story, Performance, and Game. Boston, The MIT Press, 2006. POPPER, F. From Technological to Virtual Art. Boston, The MIT Press, 2007. WEIBEL, P., SHAW, J. Future Cinema, The Cinematic Imaginary After Film. Boston, The MIT Press, 2003. COLLINS, K. Game Sound, An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design. Boston, The MIT Press, 2008. HALL, D., FIFER, S., J. Illumination Video: An Essential Guide to Video Art. New York, Aperture, 2005. WILSON, S. Information Arts. Boston, The MIT Press, 2006. DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004. GREENE, R. Internet Art. Londýn, Thames & Hudson, 2004. Greene, Rachel. Internet Art. Thames and Hudson, 2004. REBENSHIED, S. Macromedia Flash 8 Professional. Brno, Computer Press, 2007. Kesner, L. ml. Muzeum umění v digitální době. Argo a NG, Praha, 2000. RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005. Rush, Michael. New Media in Art. Thames and Hudson, 2004. RUSH, M. New Media in Late 20th Century. Londýn, Thames & Hudson, 2005. Sontagová, S. O fotografii. Paseka, 2002. ELIASSON, O. Olafur Eliasson: Your Light House: Working Light, 1991-2004. Ostfildern, Hatje Cantz Publishers, 2004. Bourriaud, N. PostProduction. Tranzit Praha, 2004. ISBN 80-903452-0-4.Barthes, Roland. Světlá komora. Archa, Bratislava, 1994. ISBN 80-86603-28-8.Fogle, Douglas. The Last Picture Show: Artists Using Photography 1960-1982. Walker Art Centre, 2003. Cotton, Charlotte. The Photographs as Contemporary Art. Thames and Hudson, 2004. GUÉRIN, R. Velká kniha MIDI. Brno, Computer Press, 2005. RUSH, M. Video Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003. GRAU, O. Virtual Art: From Illusion to Immersion. Boston, The MIT Press, 2004. Grau, Oliver. Virtual Art: From Illusion to Immersion. MIT Press, 2004. BROUGHER, K., MATTIS, O., STRICK, J., WISEMAN, A., ZILCER, J. Visual Music: Synaesthesia in Art and Music Since 1900. London, Thames and Hudson, 2005. Arheim, Rudolf. Visual Thinking. California Universiry Press, 2004. L. Kesner. Vizuální teorie. Praha, 1997. Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. Hynek, Praha, 1994. HERZOGENRATH, W., FRIELING, R. 40 year Videoart.de. Ostfildern, Hatje-Cantz, 2006.

Požadavky

1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru

Garant

doc. MgA. Mgr. Daniel Hanzlík