Předmět At. a dílny-Diplomová práce M MBM (KEO / 120)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KEO / 120 - At. a dílny-Diplomová práce M MBM, Fakulta užitého umění a designu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.
Získané způsobilosti
Student umí pracovat samostatně a je schopen teoreticky i prakticky analyzovat, rozvíjet a komplexně propojovat znalosti a výsledky své tvůrčí umělecké činnosti i ve vztahu k mimouměleckým oborům. V práci dovede přicházet s inovativním řešením, které zasazuje diplomovou práci do kontextu současných ideových i technických výtvarných postupů. Umí se systematicky zaměřit na zvolené téma práce a soustředit se na vybudování pevné struktury textu i kompozice výtvarného díla. Dokáže selektivně vhodně volit a hodnotit podstatné podněty a umělecko-historické souvislosti, které jsou určující pro realizaci jeho záměru. Zvládne samostatně řešit složitý systém odbavování videa či audia popřípadě softwarově generovaného obsahu. Ve své práci umí zvládnout zvolit vhodný technologický postup a adekvátně použít optimálních prostředků jak pro realizaci díla, tak pro jeho instalaci a eventuální bezproblémový provoz v galerijním prostředí či veřejném prostoru. V argumentačně obsahové rovině dokáže předkládat jasné a promyšlené názory a důvody pro obhájení své práce.
Literatura
časopisy - Umělec, Fotograf, Flash Art, Camera Austria, Frieze, Praesens apod. **. Arheim Rudolf. Art and Visual Perception, A Psychology of the Creative Eye. California University Press, 2004. Brigit, Susan. Art Photography Now. Thames and Hudson, 2005. WARTMANN, C. Blender Gamekit 2. Amsterdam, Blender Foundation, 2008. HEIDEGGER, M. Bytí a čas. Praha, Oikoymenth, 2008. Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004. Spector, Nancy. Contemporary Photography and Video from the Guggenheim Collection. Guggenheim Collection, 2003. GUÉRIN, R. Cubase SX Nahrávání, úprava a mixování hudby na počítači. Brno, Computer Press, 2004. McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno, 2002. KUENZLI, E., R. Dada and Surrealist Fim. Boston, The MIT Press, 1996. GOVAN, M., BELL, T. Dan Flavin: The Complete Lights, 1961-1996. Yale University Press, 2004. Paul, Christiane. Digital Art. Thames and Hudson, 2003. PAUL, Ch. Digital Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003. WARDRIP-FRUIN, N., HARRIGAN, P. First Person, New Media as Story, Performance, and Game. Boston, The MIT Press, 2006. POPPER, F. From Technological to Virtual Art. Boston, The MIT Press, 2007. WEIBEL, P., SHAW, J. Future Cinema, The Cinematic Imaginary After Film. Boston, The MIT Press, 2003. COLLINS, K. Game Sound, An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design. Boston, The MIT Press, 2008. HALL, D., FIFER, S., J. Illumination Video: An Essential Guide to Video Art. New York, Aperture, 2005. WILSON, S. Information Arts. Boston, The MIT Press, 2006. DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004. GREENE, R. Internet Art. Londýn, Thames & Hudson, 2004. Greene, Rachel. Internet Art. Thames and Hudson, 2004. REBENSHIED, S. Macromedia Flash 8 Professional. Brno, Computer Press, 2007. Kesner, L. ml. Muzeum umění v digitální době. Argo a NG, Praha, 2000. Rush, Michael. New Media in Art. Thames and Hudson, 2004. RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005. RUSH, M. New Media in Late 20th Century. Londýn, Thames & Hudson, 2005. Sontagová, S. O fotografii. Paseka, 2002. ELIASSON, O. Olafur Eliasson: Your Light House: Working Light, 1991-2004. Ostfildern, Hatje Cantz Publishers, 2004. Bourriaud, N. PostProduction. Tranzit Praha, 2004. ISBN 80-903452-0-4.Barthes, Roland. Světlá komora. Archa, Bratislava, 1994. ISBN 80-86603-28-8.Fogle, Douglas. The Last Picture Show: Artists Using Photography 1960-1982. Walker Art Centre, 2003. Cotton, Charlotte. The Photographs as Contemporary Art. Thames and Hudson, 2004. GUÉRIN, R. Velká kniha MIDI. Brno, Computer Press, 2005. RUSH, M. Video Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003. Grau, Oliver. Virtual Art: From Illusion to Immersion. MIT Press, 2004. GRAU, O. Virtual Art: From Illusion to Immersion. Boston, The MIT Press, 2004. BROUGHER, K., MATTIS, O., STRICK, J., WISEMAN, A., ZILCER, J. Visual Music: Synaesthesia in Art and Music Since 1900. London, Thames and Hudson, 2005. Arheim, Rudolf. Visual Thinking. California Universiry Press, 2004. L. Kesner. Vizuální teorie. Praha, 1997. Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. Hynek, Praha, 1994. HERZOGENRATH, W., FRIELING, R. 40 year Videoart.de. Ostfildern, Hatje-Cantz, 2006.
Požadavky
1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Garant
doc. MgA. Mgr. Daniel Hanzlík