Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Polemicko-kritický seminář I M (KFO / 565)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFO / 565 - Polemicko-kritický seminář I M, Fakulta užitého umění a designu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Fenomenologická teorie2. Hermeneutická teorie3. Gestalt teorie4. Recepční teorie5. Sémiotická teorie6. Psychoanalýza7. Marxistická teorie

Získané způsobilosti

Student se orientuje v tradičních metodách a postupech teorie umění. Zná základní díla týkající se umělecké kritiky i teorie umění. Student je schopen zařadit umělecké dílo do dějinného kontextu. Dovede uchopit umělecké dílo v obecných kulturně-sociálních souvislostech. Umí nalézt základní interpretační klíč a je schopen samostatně interpretovat klasické umělecké dílo (na základě a za použití výše uvedeného). Je schopen interpretaci kultivovaným způsobem ústně prezentovat, včetně obhajoby použitého interpretačního klíče.

Literatura

Iser, W. Jak se dělá teorie. Praha: Karolinum 2009. Hoptman, L.; Pospiszyl, T. A Sourcebook for Eastern and Central European Art since the 1950´s. MOMA, New York, 2002. Pejić, B.; Elliott, D. After the Wall. Art and Culture in Post-Communist Europe. Moderna Museet, Stockholm, 1999. Morganová, P. Akční umění. Votobia, Olomouc, 1999. Budak, A. Anxiety of Influence. Kunsthalle, Bern, 2004. Möntmann, N. Art and its Institutions, Current Conflicts, Critique and Collaborations. Black Dog Publishing, 2006. Wade, G. Curating in the 21st Century. Wallsall, 2000. Marincola, P. (ed.). Curating now: Imaginative Practice / Public Responsibility. Philadelphia Exhibitions Initiative, 2001. Enwezor, O. (ed.). Democracy Unrealized, Documenta 11_Platform 1. Hatje Cantz, 2002. Flügge, M. (ed.). Der Riss im Raum. Berlin, 1994. Djurić, D.; Šuvaković, M. Impossible Histories. MIT Press, 2003. Burgin, V. The End of Art Theory. Macmillan Press, London, 1986. Lumley, R. The Museum Time Machine. Routledge, London, 1988. Greenberg, R. (ed.). Thinking about Exhibitions. New York, 2000. Hlaváček, L. (ed.). Umělecké dílo ve veřejném prostoru. NSU, Praha, 1997. Müller, V. J.; Schafhausen, N. Under Construction, Perpectives on Institutional Practice. Walter König Verlag, 2006. Pachmanová, M. Věrnost v pohybu. OWP, Praha, 2001. Kesner, L., ml. (ed.). Vizuální teorie. H+H, 1998.

Požadavky

1. PPT prezentace v semináři2. Rozprava

Garant

Mgr. Martin Kolář, Ph.D.