Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Polemicko-kritický seminář II M (KFO / 566)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFO / 566 - Polemicko-kritický seminář II M, Fakulta užitého umění a designu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Dekonstrukce2. Antropologická teorie3. Umění jako zkušenost4. Feministická poetika5. Postkoloniální diskurs5. Postmoderna, neo-avantgarda, post-avatgarda6. Umělecké teorie 20 a 21. století (angloamerická a kontinentální scéna)

Získané způsobilosti

Student se umí orientovat v aktuálních metodách teorie umění a v základních interpretačních rámcích současné umělecké kritiky. Student je schopen zařadit umělecké dílo do aktuálního kontextu uměleckého provozu. Dovede uchopit umělecké dílo v širších kulturně-sociálních souvislostech a umí nalézt základní interpretační klíč a aplikovat ho. Je schopen samostatně interpretovat současné umělecké dílo (na základě a za použití výše uvedeného) a je schopen interpretaci kultivovaným způsobem prezentovat písemně, a to za použití primární i sekundární literatury, včetně práce s poznámkovým aparátem a citováním pramenů.

Literatura

CIPRANOV, D., KULKA, T. (eds.). CIPRANOV, D., KULKA, T. (eds.). FF UK Praha, Praha, 2010. ISBN 8087378466.Iser, W. Jak se dělá teorie. Karolinum, Praha, 2009. ISBN 8024616726.Hoptman, L.; Pospiszyl, T. A Sourcebook for Eastern and Central European Art since the 1950´s. MOMA, New York, 2002. Pejić, B.; Elliott, D. After the Wall. Art and Culture in Post-Communist Europe. Moderna Museet, Stockholm, 1999. Morganová, P. Akční umění. Votobia, Olomouc, 1999. Budak, A. Anxiety of Influence. Kunsthalle, Bern, 2004. Möntmann, N. Art and its Institutions, Current Conflicts, Critique and Collaborations. Black Dog Publishing, 2006. Wade, G. Curating in the 21st Century. Wallsall, 2000. Marincola, P. (ed.). Curating now: Imaginative Practice / Public Responsibility. Philadelphia Exhibitions Initiative, 2001. Enwezor, O. (ed.). Democracy Unrealized, Documenta 11_Platform 1. Hatje Cantz, 2002. Flügge, M. (ed.). Der Riss im Raum. Berlin, 1994. Djurić, D.; Šuvaković, M. Impossible Histories. MIT Press, 2003. Burgin, V. The End of Art Theory. Macmillan Press, London, 1986. Lumley, R. The Museum Time Machine. Routledge, London, 1988. Greenberg, R. (ed.). Thinking about Exhibitions. New York, 2000. Hlaváček, L. (ed.). Umělecké dílo ve veřejném prostoru. NSU, Praha, 1997. Müller, V. J.; Schafhausen, N. Under Construction, Perpectives on Institutional Practice. Walter König Verlag, 2006. Pachmanová, M. Věrnost v pohybu. OWP, Praha, 2001. Kesner, L., ml. (ed.). Vizuální teorie. H+H, 1998.

Požadavky

Esej, Ústní zkouška

Garant

Mgr. Martin Kolář, Ph.D.