Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management kvality (KMEP / NP014)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMEP / NP014 - Management kvality, Fakulta výrobních technologií a managementu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. ÚVOD DO MANAGEMENTU KVALIYY.Co jeto kvalita?.Význam kvality v tržním prostředí.Management kvality jako součást systému řízení organizací.Historický vývoj managementu kvality.Základní pojmy z oblasti managementu kvality.2. ZÁKLADNÍ PRINCIPY A KONCEPCE MANAGEMENTU KVALITY.Koncepce odvětvových standardů.Koncepce managementu jakosti na bázi norem ISO.Koncepce managementu jakosti na bázi TQM.3. PŘÍSTUPY A POLITIKA EVROPSKÉ UNIE V OBLASTI KVALITY.Principy přístupu EU k zabezpečování kvality a posuzování shody.Produkty regulované a neregulované sféry.Procesy posuzování shody.Moduly posuzování shody.Značka.Vzájemné uznávání výsledků posuzování shody.4. ADMINISTRATIVA SYSTÉMŮ MANAGEMENTU KVALITY.Struktura a význam dokumentů.Postupy a účel řízení dokumentů a záznamů.Řízení dokumentů (specifikací).Řízení záznamů.EKONOMICKÉ ASPEKTY MANAGEMENTU KVALITY.Spokojenost a loajalita externích zákazníků a její zvyšování.Výdaje vztahující se ke kvalitě a jejich snižování.Výdaje vztahující se ke kvalitě u výrobce a jejich snižování.Výdaje vztahující se ke kvalitě u uživatele a jejich snižování.6. PLANOVÁNÍ KVALITY.Plánování kvality produktů a jeho význam.Metodické přístupy k plánování kvality produktů.Postup plánování kvality produktů dle J.M Jurana.Moderní přístupy k plánování kvality produktů.Vybrané metody plánování kvality.Metoda QFD.Přezkoumání návrhu (Design Review).Metoda FMEA.Analýza způsobilosti procesu.7. MANAGEMENT KVALITY V ETAPĚ REALIZACE PRODUKTU.Nakupování.Řízení infrastruktury.Technická kontrola produktů.Řízení měřicích a monitorovacích zařízení.Řízení neshodného produktu.Identifikace a sledovatelnost produktů.Opatření k nápravě a preventivní opatření.8. LIDSKÝ FAKTOR V MANAGEMENTU KVALITY.Nezastupitelnost úlohy člověka v managementu jakosti.Výchova zaměstnanců ke kvalitě, výchovné programy, filosofie učící se organizace.Formy a možnosti motivace zaměstnanců.Komunikace a informace v systémech managementu jakosti.Týmová práce a formy týmových činností v systémech managementu kvality.Lidé a řízení jejich znalostí.9. AUDITOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU KVALITY.Zásady auditování.Program auditu a jeho řízení.Postupy auditování.Některá další doporučení týkající se interních auditů.10. NEUSTÁLÉ ZLEPŠOVÁNÍ V SYSTÉMECH MANAGEMENTU KVALITY.Metodika neustálého zlepšování.Sedm základních nástrojů managementu kvality.Vývojový diagram.Diagram příčin a následků (Ishikawův diagram, diagram rybí kosti).Formulář pro sběr údajů.Paretův diagram.Histogram.Bodový diagram.Regulační diagram.11. ROZVOJOVÉ TRENDY MANAGEMENTU KVALITY.Integrované systémy managementu.Komplexní podniková integrace.Pojem a principy excelence organizací, EFQM Model Excelence.

Literatura

Kucko, L. a kol. Praktická příručka manažerství kvality s podporou norem ISO 9000. 2000. Mizuno, S. Řízení jakosti. 1988. Fiala, Z. a kol. Řízení jakosti podle ISO 9000. 1998. Bílý, M. Výkladový slovník kvality. 1998. Ward, M. 50 základních manažérských technik. 1998.

Garant

Ing. Zdeněk Holub

Vyučující

Ing. Zdeněk Holub