Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ergoterapie v geriatrii (KFE / EG5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / EG5 - Ergoterapie v geriatrii, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata přednášek:1.Úvod do předmětu-využití ergoterapie v oblasti geriatrie.2.Spolupráce jednotlivých zdravotnických a sociálních profesí.3.Ergoterapie v domovech důchodců-práce ergoterapeuta ve funkcionální terapii.4.Ergoterapie v gerontopsychiatrii-ovlivnění průběhu choroby.5.Problematika apoplektického insultu-příčiny, léčebné cíle, terapeutické metody.6.Problematika apoplektického insultu-příčiny, léčebné cíle, terapeutické metody.7.Problémy Parkinsonovy nemoci-léčebné cíle, terapeutické metody, prostředky.8.Problémy Parkinsonovy nemoci-léčebné cíle, terapeutické metody, prostředky.9.Problémy stařecké deprese, organicky podmíněné stařecké psychozy, Alzheimrovy choroby-léčebné cíle, terapeutické metody.10.Problémy stařecké deprese, organicky podmíněné stařecké psychozy, Alzheimrovy choroby-léčebné cíle, terapeutické metodyTémata seminářů:1. - 3. Ergoterapeutická dokumentace na geriatrickém oddělení.4. - 6. Diskuse se sociálním pracovníkem.7. - 9. Metody k dosažení soběstačnosti pacienta-koncepty Bobath, metoda Affolter, PNF.

Získané způsobilosti

Oborové znalosti:Student získá znalosti o procesu stárnutí, důsledcích onemocnění, zhoršení soběstačnosti i sociálních událostí na celkový funkční stav seniora. Dále získá znalosti, jak může ergoterapeut pomoci seniorovi co nejdéle udržet odpovídající funkční schopnosti, úroveň soběstačnosti a aktivní životní styl. Student se dozví o roli ergoterapeuta v různých zdravotně - sociálních a komunitních službách pro seniory.Oborové dovednosti: Student umí na základě diagnostiky vytvořit a realizovat ergoterapeutický plán v dané oblasti. Student umí aplikovat vhodné terapeutické činnosti a metody tak, aby udržel odpovídající funkční schopnosti a úroveň soběstačnosti seniora.

Literatura

KÁŠ, S. Cévní mozkové příhody. 3.vyd. Praha, Brána, 1995.142 s. Časopisy české alzeimerovské společnosti a české gerontologické společnosti ČLS JEP. KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie I. 2.vyd. Praha: Avicenum, 184 s. 1990. PFEIFFER, J. Ergoterapie II. 1.vyd. Brno: IDVSZP, 196 s. 1989. PRESBER , W. Ergotherapie. 2.vyd. Berlín, Ullstein Moshy, 1994. 396 s. ISBN 3-86126-520-6. KALVACH, Z. Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada Publishing, 2004. 861s. ISBN 80-247-0548-6. Gerontologické aktuality. PFEIFFER, J. Rehabilitace. 2.vyd. Praha, SNP, 1989.280 s. ČEVELA, R., Z. KALVACH a L. ČELEDOVÁ. Sociální Gerontologie. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-3901-4.LINKE-VIETEN, E. Teoretischer Bezugsrahmen Ergotherapeutischer Methoden in der Psychiatrie. 2.vyd. Schutz Kiechner, 1997.41 s. ISBN 3-8248-0151-5. KRIVOŠIKOVÁ, M. Úvod do Ergoterapie. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.HOLMEROVÁ, I., B. JURAŠKOVÁ a K. ZIKMUNDOVÁ a kol. Vybrané kapitoly z gerontologie. EV public relations - gerontologické centrum, 2007. ISBN 978-80-254-0179-8.

Požadavky

Aktivní 80% účast na výuce seminářů. Písemné zpracování kazuistiky.

Garant

Mgr. Dana Šlechtová, Ph.D.