Předmět Ergoterapie u mentálního postižení (KFE / EMP5)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / EMP5 - Ergoterapie u mentálního postižení, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata seminářů:1.Úvod do předmětu - nejdůležitější údaje při ordinaci ergoterapie, zásady při vyšetření jedince s mentálním postižením.2.Spolupráce ergoterapeuta s rodinnými příslušníky klienta.3.Ergoterapeutické postupy u lehčích stupňů mentálního postižení - specifika dětského věku a dospívajících.4.Rozbory kasuistik, návrhy terapie.5.Ergoterapeutické postupy u těžších stupňů mentálního postižení - specifika dětského věku a dospívajících.6.Rozbory kasuistik, návrhy terapie.7.Využití ergoterapie u jedinců s demencí. Rozbory kasuistik, návrhy terapie.8.Specifika progredujících postižení9.Bazální stimulace, snooezelen.10.Spolupráce ergoterapeuta s rodinnými příslušníky klienta.
Získané způsobilosti
Oborové znalosti:V rámci teoretických znalostí studenti používají odbornou terminologii vztahující se k dané problematice, jsou schopni popsat základní léčebné cíle, metody a prostředky dle typu postižení a dle věkových kategorií, jsou si vědomi důležitosti empatického přístupu ke klientům i jejich rodinným příslušníkům.Oborové dovednosti:Studenti umí vytvořit kasuistiku klienta, zvolit vhodné ergoterapeutické postupy, navrhnout úpravy prostředí, dokáží komunikovat s rodinnými příslušníky a odborně je edukovat. Studenti dokáží aplikovat teoretické znalosti do praxe.
Literatura
ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. Agrese u lidí s mentální retardací a autismem. Praha: Portál, 2007. FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1314-4.JELÍNKOVÁ, J., KRIVOŠÍKOVÁ, M., ŠAJTROVÁ, L. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.KLIVAR, M. Ergoterapie mladistvých. 1. vyd. Praha: BALT- EAST, 2003.63s. 2003. ISBN 80-86383-17-2.KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie v praxi. Brno, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.STRNADOVÁ, V. Jaké je to neslyšet. 1. vyd. Praha, Česká unie neslyšících, 165 s. 1995. JESENKÝ, J. Komprehenzivní tyflopedie . II.díl. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003.103s. 2003. ISBN 80-7041-555-X.SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.BYTEŠNÍKOVÁ, I. a kol. Logopedie + surdopedie. 1.vyd. Brno: Paido, 2007. 118 s. 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace - vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2001. CURTIN, M. - MOLINEUX, M. - SUPYK, A. Occupational therapy and physical dysfunction. Chruchil Livingstone, 2009. ISBN 978-0-08-045084-1.PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis, Mosby, 1996. 876 s.ISBN 0-8151-6812-8. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.ŠTĚRBOVÁ, D. Sexualita osob s mentálním postižením. Olomouc, 2007. ISBN 978-80-244-1689-2.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska.2.vyd. dopl. Praha: Triton, 2006. 173 s. 2006. ISBN 80-7254-730-5.HITNAUSOVÁ, M. Účast rodičů a pedagogů při ergoterapii dětí se zdravotním postižením.1.vyd. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství. 1999. KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.ŠÁNDOROVÁ, Z. Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie: učební text pro studující speciální pedagogiky. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003.81s. ISBN 80-7041-605-X.
Požadavky
80% účast na výuce, písemný test.
Garant
Mgr. Petra Pecharová
Vyučující
Mgr. Petra Pecharová