Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ergoterapie v pediatrii (KFE / EPED5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / EPED5 - Ergoterapie v pediatrii, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata seminářů:1.Úvod do předmětu - nejdůležitější údaje při ordinaci ergoterapie.2.Zásady při vyšetření dítěte.3.Léčebné koncepce ergoterapie v pediatrii (Affolter, Ayres, Bobath).4.Léčebné koncepce ergoterapie v pediatrii (Delacato, Frostig).5.Léčebné koncepce ergoterapie v pediatrii (Montessori, Perfetti, Tardieu).6.Spolupráce ergoterapeuta s rodiči.7.Ergoterapie u dětské mozkové obrny-problémy, léčebné cíle, metody a prostředky.8.Kompenzační pomůcky pro sebeobsluhu, lokomoci.9.Práce ve skupině- rozbory kasuistik, návrhy terapie dle diagnóz.10.Práce ve skupině- rozbory kasuistik, návrhy terapie dle diagnóz.

Získané způsobilosti

Oborové znalosti:V rámci teoretických znalostí studenti používají odbornou terminologii vztahující se k dané problematice, jsou schopni popsat základní léčebné cíle, metody a prostředky u jednotlivých typů postižení, jsou si vědomi důležitosti empatického přístupu ke klientům i jejich rodinným příslušníkům.Oborové dovednosti:Studenti umí vytvořit kasuistiku dětského klienta, navrhnout úpravy prostředí, didaktických pomůcek, hraček a pravidel dětských her podle typu postižení dětského klienta, dokáží komunikovat s rodinnými příslušníky a odborně je edukovat. Studenti dokáží aplikovat teoretické znalosti do praxe.

Literatura

ČERNÁ, M. Lehká mozková dysfunkce. 3.vyd. Praha: Karolinum, 2002. 255 s. ISBN 80-7184-880-8.HERMOVÁ, S. Psychomotorické hry. 2.vyd. Praha: Portál. 1997. PAVLŮ, D. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody.1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2002.239 s. ISBN 80-7204-266-1. BAZALOVÁ, B. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0693-4.JELÍNKOVÁ, J. a kol. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.VOTAVA, J. Ergoterapie a technické pomůcky v rehabilitaci. Technická universita v Liberci, 2009. ISBN 978-80-7372-449-8.KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie v praxi. Brno, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis: Mosby, 876 s. 1996. ISBN 0-397-55192-4.HRODEK, O. a kol. Pediatrie. 1.vyd. Praha:Galén, 2002.767s. ISBN 80-7262-178-5.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.KOLÁŘ,P. et al. Rehabilitace v klinické praxi.1.vyd.Praha: Galén,s.r.o.,2009.713s.ISBN 978 - 80 - 7262 -657 - 1. JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska.2.vyd. dopl. Praha: Triton, 2006. 173 s. 2006. ISBN 80-7254-730-5.VOTAVA, J. a kol. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. 168 str., skripta, Karolina, 2003. ISBN 80-246-0708-5.HITNAUSOVÁ, M. Účast rodičů a pedagogů při ergoterapii dětí se zdravotním postižením.1.vyd. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství. 1999. KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.

Požadavky

Aktivní účast na výuce, prezentace zpracované kasuistiky.

Garant

Mgr. Petra Pecharová

Vyučující

Mgr. Petra Pecharová