Předmět Ergoter. u smysl. vad a kombin. postiž. (KFE / ESKP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / ESKP - Ergoter. u smysl. vad a kombin. postiž., Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata přednášek:1.-3. týden Vedení ergotrapeutické dokumentace4.-6. týden Ergoterapie u zrakově postižených a sluchově postižených7.-9. týden Kombinované vady- možnosti ergoterapie, kompenzační pomůcky, socializaceTémata seminářů:1.-3. týden Účast při společenské či sportovní činnosti smyslově postižených4.-6. týden Možnosti nácviku soběstačnosti pacientů s kombinovanou vadou.7.-9. týden Osobní asistence u pacienta s kombinovanou vadou.
Získané způsobilosti
Studenti získají znalosti o využití ergoterapie v tomto oboru a možnostech činností cíleně zvolených se zřetelem na aspekty fyzické i psychické. Je zdůrazněna komlexnost léčby a spolupráce s rodinou a školou.
Literatura
KLIVAR, M. Ergoterapie mladistvých. 1. vyd. Praha: BALT- EAST, 2003.63s. 2003. ISBN 80-86383-17-2.STRNADOVÁ, V. Jaké je to neslyšet. 1. vyd. Praha, Česká unie neslyšících, 165 s. 1995. JESENKÝ, J. Komprehenzivní tyflopedie . II.díl. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003.103s. 2003. ISBN 80-7041-555-X.SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.BYTEŠNÍKOVÁ, I. a kol. Logopedie + surdopedie. 1.vyd. Brno: Paido, 2007. 118 s. 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace - vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2001. PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis, Mosby, 1996. 876 s.ISBN 0-8151-6812-8. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska.2.vyd. dopl. Praha: Triton, 2006. 173 s. 2006. ISBN 80-7254-730-5.HITNAUSOVÁ, M. Účast rodičů a pedagogů při ergoterapii dětí se zdravotním postižením.1.vyd. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství. 1999. ŠÁNDOROVÁ, Z. Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie: učební text pro studující speciální pedagogiky. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003.81s. ISBN 80-7041-605-X.
Požadavky
Aktivní 80% účast na výuce seminářů.Písemní zpracování kasuistiky - prezentace.
Garant
Mgr. Petra Pecharová
Vyučující
Mgr. Petra Pecharová