Předmět Ergoterapie u smyslových vad (KFE / ESVE5)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / ESVE5 - Ergoterapie u smyslových vad, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata seminářů:1.Vedení ergoterapeutické dokumentace.2.Ergoterapie u osob se zrakovým postižením.3.Ergoterapie u osob se sluchovým postižením.4.Kombinované vady- možnosti ergoterapie, kompenzační pomůcky, socializace.5.Účast při společenské či sportovní činnosti osob se smyslovým postižením.6.Možnosti nácviku soběstačnosti pacientů s kombinovanou vadou.7.Osobní asistence u pacienta s kombinovanou vadou.
Získané způsobilosti
Oborové znalosti:Student umí definovat základní problematiku vybraných cílových skupin - osob se zrakovým, sluchovým, kombinovaným postižením. Student dokáže popsat specifika jednotlivých cílových skupin uživatelů. Student zná kompenzační pomůcky, umí popsat v širším kontextu sociálně - zdravotní služby pro dané uživatele. Student zná zásady zpracování ergoterapeutické dokumentace.Oborové dovednosti:Student rozumí problematice postižení jednotlivých cílových skupin, dokáže definovat důsledky postižení konkrétního uživatele a tyto znalosti využívá v procesu ergoterapie. Student dokáže pracovat s kompenzačními pomůckami, má informace o možnosti jejich získávání, případně dokáže uživatele informovat o kontaktním sociálním pracovníkovi. Student umí vytvořit individuální plán v procesu ergoterapie a umí dále vést dokumentaci, přičemž využívá dokumentace odborné, rozumí jí a dokáže ji vyhodnotit. Student dokáže připravit jednoduché pomůcky pro efektivní proces ergoterapie.
Literatura
KLIVAR, M. Ergoterapie mladistvých. 1. vyd. Praha: BALT- EAST, 2003.63s. 2003. ISBN 80-86383-17-2.STRNADOVÁ, V. Jaké je to neslyšet. 1. vyd. Praha, Česká unie neslyšících, 165 s. 1995. JESENKÝ, J. Komprehenzivní tyflopedie . II.díl. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003.103s. 2003. ISBN 80-7041-555-X.SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.BYTEŠNÍKOVÁ, I. a kol. Logopedie + surdopedie. 1.vyd. Brno: Paido, 2007. 118 s. 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace - vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2001. VÍTKOVÁ, M. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: PAIDO, 1999. PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis, Mosby, 1996. 876 s.ISBN 0-8151-6812-8. JESENSKÝ J. a kol. Prolegomena systému tyflorehabilitace a metodiky tyflorehabilitačních výcviků. Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-49-5.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska.2.vyd. dopl. Praha: Triton, 2006. 173 s. 2006. ISBN 80-7254-730-5.VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005 207 s. ISBN 80-246-0708-5. HITNAUSOVÁ, M. Účast rodičů a pedagogů při ergoterapii dětí se zdravotním postižením.1.vyd. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství. 1999. ŠÁNDOROVÁ, Z. Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie: učební text pro studující speciální pedagogiky. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003.81s. ISBN 80-7041-605-X.JESENSKÝ J. Základy komprehensivní speciální pedagogiky. Hradec Králové, 2000. ISBN ISBN 80-7041- 196.
Požadavky
Aktivní 80% účast na výuce seminářů. Zpracování rehabilitačních materiálů pro konkrétní cílové skupiny.
Garant
Mgr. Nikol Aková
Vyučující
Mgr. Nikol Aková