Předmět Rehabilitace kognitivních funkcí (KFE / REK5)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / REK5 - Rehabilitace kognitivních funkcí, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata přednášek:1. konzultace:Funkční systém orientace, testování, funkční systém pozornosti, vyšetření.Neglect syndrom, testování. Poruchy paměti, testování paměti.Praxie-poruchy, vyšetření. Exekutivní funkce, poruchy. Zranění mozku-poruchy mozkové výkonnosti.Témata seminářů:1. konzultace:Výběr vhodných testů pro konkrétní kasuistiky.Vyšetření pacienta po zranění mozku, navržení metod pro cvičení koncentrace a pozornosti.2. konzultace:Trénink porušených neuropsychologických schopností.Využití počítače pro cvičení mozkové výkonnosti, vytváření náplně volného času.
Získané způsobilosti
Oborové znalosti:Studenti umí definovat kognitivní funkce. Umí popsat postup při vyšetření.Oborové dovednosti:Na základě vyšetření kognitivních funkcí je student schopen stanovit plán rozvoje porušených schopností.
Literatura
REKTOR, I. a kol. Centrální poruchy hybnosti v praxi-movement disorders. 1.vyd. Praha: Triton, 2003. 196 s. ISBN 80-7254-418-7. Staub, G. Cvičíme paměť.1.vyd. Brno: Computer Press, 2007. 100s. 2007. ISBN 978-80-251-1539-8.MALIA, K.;BRANNAGAN, A. Jakprováděttréninkkognitivníchfunkcí: praktická příručka pro každého. CEREBRUM, 2010. ISBN: 80-904357-3-5. Kulišťák, P. Neuropsychologie.1.vyd. Praha: Portál, 2003. 327 s. 2003. ISBN 80-7178-554-7.PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis: Mosby, 1996. 876 s. ISBN 0-8151-6812-8. Hort, K. Paměť a její poruchy: paměť z hlediska neurovědního a klinického. 1.vyd. Praha: Maxdorf, 2007. 422 s. 2007. ISBN 978-80-7345-004-5.HOLMEROVÁ, I. Péče o pacienty s kognitivní poruchou. Gerontologické centrum, 2007 ISBN 80-254-0177-4. Hallowell, E. Poruchy pozornosti v dětství i dospělosti.1.vyd. Praha: Návrat domů, 2007. 306 s. 2007. ISBN 978-80-7255-154-5.WILSON, B. Rehabilitation of Memory. Guildford Press. London. 1987. ZOLTÁN, B. Vision, perception end cognition.3.edition Slack Inc. 1996. ISBN 1-55642-265-2.MALIA, K., a A. BRANNAGAN. Jak provádět trénink kognitivních funkcí. 2010. PFEIFFER. Neurologie v rehabilitaci. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-7735-5.BERAN, J. Psychoterapeutický přístup v klinické praxi.H&H. Praha: 1992. KOLÁŘ,P. et al. Rehabilitace v klinické praxi.1.vyd.Praha: Galén,s.r.o.,2009.713s.ISBN 978 - 80 - 7262 -657 - 1.
Požadavky
Aktivní účast na výuce. Vytvoření přehledu testů, ústní zkouška.
Garant
Mgr. Petra Pecharová
Vyučující
Mgr. Lucie DončevováMgr. Petra Pecharová