Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rehabilitace kognitivních funkcí (KFE / RKFE5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / RKFE5 - Rehabilitace kognitivních funkcí, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata seminářů:Výuka doplněna podle časových možností ukázkou testů konkrétních pacientů, videoukázkami z pacientů s kognitivními poruchami i praktickým vyzkoušením testů, samostatnými úkoly.1.Kognitivní funkce - úvod do problematiky, postavení kognitivních funkcí v rámci vyšších korovýchfunkcí, pojmy neurorehabilitace a neuroplasticita, role ergoterapeuta v rehabilitaci kognitivních funkcí.2.Všeobecně pravidla a možnosti vyšetření kognitivních poruch v praxi ergoterapeuta.3.Seznámení s problematikou jednotlivých funkčních systémů. Klasifikace, typy poruch a jejichprojevy v praxi, možnosti vyšetření.4.Orientace.5.Pozornost + screeningové typy testů: Clock test, MMSE, Addenbrookský kognitivní test.6.Paměťové funkce.7.Praxie.8.Vizuo-spaciální funkce.9.Myšlenkové operace.10.Exekutivní funkce.

Získané způsobilosti

Oborové znalosti: Student zná a aktivně používá odbornou terminologii vztahující se k dané problematice. Dále se orientuje v testech, které se k vyšetření kognitivních funkcí používají a umí jednotlivé kroky terapie. Oborové dovednosti: Student je schopen vyšetřit jedince s poruchou kognitivních funkcí, umí aktivně používat a vyhodnocovat testy, umí stanovit jednotlivé kroky terapie.

Literatura

Rektor, I., a kol. Centrální poruchy hybnosti v praxi-movement disorders. 1.vyd. Praha: Triton, 2003. 196 s. ISBN 80-7254-418-7.HEILMAN, K., a E. VALENSTEIN. Clinical Neuropsychology. Oxford University Press, 2012. UNSWORTH, C. Cognitive and Perceptual Dysfunction. F. A. Davis Company, 2009. Staub, G. Cvičíme paměť.1.vyd. Brno: Computer Press, 2007. 100s. 2007. ISBN 978-80-251-1539-8.INGRAM, J. Hořící dům, cesta za tajemstvím mozku. 1996. MALIA, K., a A. BRANNAGAN. Jak provádět trénink kognitivních funkcí. 2010. PREISS, M. Klinická neuropsychologie. Praha: Grada Publishing, 1998. Koukolník, F. Lidský mozek. Praha, Portál, 2002. GAMON, D., a A. BRAGDON. Mozek a jak ho cvičit. Portál, 2010. BOLTEOVÁ TAYLOROVÁ, J. Můj okamžik prozření. Ikar, 2010. Kulišťák, P. Neuropsychologie.1.vyd. Praha: Portál, 2003. 327 s. 2003. ISBN 80-7178-554-7.PEDRETTI, L. W. Occupational therapy. 4.vyd. St. Louis: Mosby, 876 s. 1996. ISBN 0-397-55192-4.Hort, K. Paměť a její poruchy: paměť z hlediska neurovědního a klinického. 1.vyd. Praha: Maxdorf, 2007. 422 s. 2007. ISBN 978-80-7345-004-5.Hallowell, E. Poruchy pozornosti v dětství i dospělosti.1.vyd. Praha: Návrat domů, 2007. 306 s. 2007. ISBN 978-80-7255-154-5.BERAN, J. Psychoterapeutický přístup v klinické praxi. Jinočany: H&H., 1996. 1992. ISBN 80-85467-43-7.WILSON, B. Rehabilitation of Memory. Guildford Press. London. 1987. Jak provádět trénink kognitivních funkcí. Trénování paměti a poznávacích schopností. 2009. PREISS, M., a J. KŘIVOHLAVÝ. Trénování paměti a poznávacích schopností. 2009. IVYMĚTAL, J. Úvod do psychoterapie. Psych. nakl. Praha. 1992. ZOLTÁN, B. Vision, perception end cognition.3.edition Slack Inc. 1996. ISBN 1-55642-265-2.

Požadavky

Písemné zpracování kasuistiky.Aktivní 80% účast na výuce seminářů.

Garant

Mgr. Petra Pecharová