Předmět Speciální pedagogika (KFE / SPCPF)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / SPCPF - Speciální pedagogika, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata přednášek:1.týden: Pedagogika I2.týden: Pedagogika II3.týden: Pedagogika III4.týden: Logopedie5.týden: Surdopedie, tyflopedie6.týden: Psychopedie. somatopedie7.týden: Kombinované vady, etopedieTémata seminářů:1. Logopedické pomůcky, afázie,surdopedie, tyflopedie- kompenzační pomůcky2. Psychopedie - alternativní komunikace, grafomotorika3. Kombinované vady - alternativní komunikace (Lormova abeceda)
Získané způsobilosti
Studenti se seznámí se základními poznatky z oblasti speciální pedagogiky. Je jim umožněno naplnit jeden ze základních předpokladů pro jejich budoucí profesi - péči o zdravotně a mentálně postižené. Učí se rozvoji komunikace a poznávacích procesů. Studenti si osvojí odbornou terminologii a základní výchovné postupy u jednotlivých typů postižení.
Literatura
JANOTOVÁ, N. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. 2. vyd. Praha: Septima, 63 s. ISBN 80-7216-050-8. 1998. JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. 2.vyd. Praha: Septima, 64 s.ISBN 80-7216-050-8. 1998. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. 1. vyd. Brno: Paido, 181 s.ISBN 80-85931-51-6. 1998. STRNADOVÁ, V. Jaké je to neslyšet. 1. vyd. Praha, Česká unie neslyšících, 165 s. 1995. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie I. 1. vyd. Brno: Paido, 93 s. ISBN 80-85931-41. 1997. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II a III. 1. vyd. Brno: Paido, 100 s. ISBN 80-85931-62-1. 1998. PIPEKOVÁ, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.DVOŘÁK, J. Logopedický slovník terminologický a výkladový. 1. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 192 s. 1998. ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace - vzdělávání, výchova, sociální péče. 1. vyd. Praha: Portál, 178 s.ISBN 80-7178-506-7. 2001. VÍTKOVÁ, M. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 2. vyd. Brno: Paido, 94 s.ISBN 80-85931-75-3. 1999. VÍTKOVÁ, M. Paradigma somatopedie.1. vyd. Brno: PdF MU, 40 s.ISBN 80-210-1953-0. 1998. JANOTOVA, N. Rozvíjení zrakového vnímání sluchově postižených dětí. 1. vyd. Praha: Septima, 47 s.ISBN 80-85801-84-1. 1996. KÁBELE, F. Somatopedie .1. vyd. Praha: Karolinum, 242 s.ISDN 80-7066-533-5. 1993. KOCUROVÁ, M. Speciální pedagogika pomáhající profesím. Plzeň: ZČU, 2001. FRANIOK, P. Speciální pedagogika- vybrané problémy. 1.vyd. Ostrava: PF OU Ostrava, 2006.63s. 2006. ISBN 80-7368-161-7.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska.2.vyd. dopl. Praha: Triton, 2006. 173 s. 2006. ISBN 80-7254-730-5.VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. 207 s. 2005. ISBN 80-246-0708-5.LEJSKA, M., PLCH, J.. Základy praktické audiologie a audiometrie. 1. vyd. Brno: IDVPZ, 171 s. ISBN 80-7013-178-0. 1994.
Požadavky
Seminární práce na zadané téma.Aktivní 80% účast na výuce seminářů.
Garant
Mgr. Petra Pecharová
Vyučující
Mgr. Petra Pecharová