Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tělesná výchova a didaktikaI (KFE / TVF15)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFE / TVF15 - Tělesná výchova a didaktikaI, Fakulta zdravotnických studií, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata přednášek:1. Význam, obsah a formy tělesné výchovy ve fyzioterapii.2. Názvosloví a grafické znázornění pohybu.3. Význam a způsob protahování nejčastěji zkrácených svalových skupin.4. Význam a způsob posilování nejčastěji oslabených svalových skupin.5. Správné a vadné držení těla, podíl svalových skupin.6. Stavba cvičební jednotky.7. Rozvoj a diagnostika silových schopností.8. Rozvoj a diagnostika rychlostních schopností.9. Rozvoj a diagnostika koordinačních schopností.10. Rozvoj a diagnostika pohyblivostních schopností.11. Opakování.Témata seminářů:1. Zásady protahování svalových skupin.2. Strečink.3. Zásobník cviků na protahování.4. Zásady posilování.5. Kalanetika.6. Zásobník cviků na posilování zádových svalů.7. Zásobník cviků na posilování břišních svalů.8. Stavba cvičební jednotky.9. Prezentace cvičební jednotky.10. Prezentace cvičební jednotky.

Získané způsobilosti

Oborové znalosti: Student umí vysvětlit význam pohybu v léčebném procesu a popsat stavbu cvičební jednotky. Ovládá názvosloví.Oborové dovednosti:Student ovládá techniku protahování zkrácených svalových skupin a dovede zvolit správný způsob posilování oslabených svalových skupin. Je schopen rozlišit správné a vadné držení těla.

Literatura

FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky. Praha: UK 2010. ISBN 978-80-246-1854-8. Hnízdil, J., & Havel, Z. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Bánská Bystrica: Univerzita Mateja Bela., 2010. Havel, Z. et al. Rozvoj a diagnostika silových schopností. Ústí nad Labem, 2009. PECHOVÁ, J. Cvičení pro zdraví s balančními míči a dalšími pomůckami. 1.vyd. Praha: Portál, 135 s. ISBN 80-7178-448-6. 2000. DOBEŠ, M., DOBEŠOVÁ, P. Cvičíme na velkém míči. 1.vyd. Havířov: Domiga, 49 s. ISBN 80-902222-0-X. 1996. DOBEŠOVÁ, P. Cvičíme s měkkým míčem. 1.vyd. Havířov: Domiga, 2001. 34 s. ISBN 80-902222-2-6. PILS-SAMEKOVÁ, H. Cvičme s dětmi. 1.vyd, Praha: Nakladatelství Svoboda-Libertas, 121s. ISBN 80-25-0339-0. 1993. Další odborná literatura - odborné časopisy. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy.1.vyd. Praha: Karolinum, 170 s. ISBN 80-7184-659-7. KADEŘÁVKOVÁ, K. Didaktika tělesné výchovy. 1.vyd. Praha: Avicenum, 452 s. 1998. ŠTERC, J. Názvosloví základní a rekreační tělesné výchovy. 2.vyd. Praha: Olympia, 298 s. 1979. BĚLKOVÁ, T. Plavání v pohybovém režimu zdravotně oslabených a tělesně postižených. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova, 51 s. 1988. POCHOPOVÁ, M. Pohybová léčba u srdečně chorých. 2.vyd. Brno: IDVPZ, 127 s. 1994. SVATOŇ, M., Tupý, J. Program zdravotně orientované zdatnosti.1.vyd. Praha: NS Svoboda, 78 s. ISBN 80-7178-448-6. 1997. KUČERA, M. Tělovýchovné lékařství pro studium rehabilitace. 1.vyd. Praha: SPN, 96 s. ISBN 80-7066-025-2. HOCH, M. a kol. Teorie a didaktika plavání. 1.vyd. Praha: SPN. 1985. HOCH, M., KLASOVÁ, D. Teorie a didaktika plavání. 2.vyd. Praha: SPN, 171 s. 1987. ROCK, C.- M. Thera-band - základní cvičení. Dr.Bruger-Institut GmbH, Curych, 49 s. 1993. STRNAD, P. Vybrané kapitoly z tělesné výchovy zdravotně oslabených. Praha: Olympia, 1987.

Požadavky

Grafické zpracování cvičební jednotky.Aktivní 80% účast na výuce seminářů.

Garant

doc. PhDr. Zdeněk Havel, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Zdeněk Havel, CSc.