Předmět Kulturně historický kontext (KAJ / 4034)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4034 - Kulturně historický kontext, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tento studijní předmět rozvíjí úvodní předmět o další témata. Poskytuje sérii kulturních námětů, tentokrát zaměřených na otázky britské identity a hlavních rysů britské povahy. Sleduje také další otázky britského kulturního života. Dále rozvíjí interpretační schopnosti studentů tak, aby lépe porozuměli složitější kulturní problematice. Studenti budou vystaveni základní problematice v prostřednictvím řady textů týkajících se identity, modernosti, dědictví a kulturní politiky.
Získané způsobilosti
Na konci semestru student:- získá nové kompetence sociokulturní prostřednictvím přednášek, bohaté četbyliteratury z oblasti kulturních studií a na základě diskusí v seminářích - posoudí kontroverzní názory;- dokáže argumentovat a učinit závěry z diskuse (ústní I písemnou formou);- zdokonalí se v projektové činnosti a kooperativních technikách;- bude schopen aplikovat a dále rozvíjet získané kompetence jednak při závěrečných zkouškách, jednak v případě, že si zvolí sociokulturní či politické téma pro svou kvalifikační práci.
Literatura
Cashmore, E. Dictionary of race and ethnic relations. London: Routledge, 1996. Bate, W. & Perry, F. Handbook for the study of the United States. Washington, 1989. Crowther, J. Oxford guide to British and American culture: for learners of English. Oxford: Oxford University Press, 1999. McDowall, D. Britain in close-up. Harlow: London: Longman, 2000. Sauvé, V. L., Sauvé, M. Gateway to Canada. London: Longman, 2004. Luedtke. L.S. Making America. The society and culture of the United States. Washington, 1995. Oxford Guide to British and American culture. Oxford: Longman, 2005. Social focus on ethnic minorities. Office for National Statistics, 1996. Mirza, H.S. Young, female and black. London: Routledge, 1992.
Požadavky
A: Každý týden studenti budou psát krátký test a/nebo bude testována jejich činnost v kurzu. B: Každý test /činnost v kursu /zadaná domácí práce má hodnotu 10 bodů. C: Na konci každého semestru udělám aritmetický průměr z celkových skóre, do vyměřovacího základu nezahrnu dvě nejnižší skóre. D: Nenapsané testy nelze nahrazovat. Studenti mohou absentovat na dvou testech, aniž by to ovlivnilo konečnou známku. E: Všechny zadané úkoly musí být zcela dokončeny do začátku kursu, jinak budou hodnoceny nulovým
Garant
M.a. Colin Steele Clark