Předmět Britská literatura 2 - vyb.kap. z 19 st. (KAJ / 4134)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4134 - Britská literatura 2 - vyb.kap. z 19 st., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět navazuje na úvod do teorie literatury v anglickém jazyce a úvodní literární předmět Britská literatura 1. Přednáška se zaměřuje na klíčové etapy vývoje anglické literatury 19. století zejména období romantismu a viktoriánské literatury; od Dickense a Thackeryho, přes venkovský román Emily Bronteové, až po vrcholná díla přelomu 19. a 20. století, která vedla ke vzniku moderní britské prózy, poezie a dramatu.V seminářích pracují studenti s literárními texty, snaží se pochopit toto literární období, hlavní metody tvorby (romantismus, realismus, kritický realismus, determinismus). Cílem předmětu je usouvztažnit nově získané poznatky z nového, zhruba stoletého období literárního vývoje, a dále rozvíjet schopnost analyzovat literární text a prohloubit interpretační dovednosti.
Získané způsobilosti
Na konci tohoto literárního modulu budou studenti - umět prezentovat znalosti získané na přednáškách a seminářích a při tom prokazovat - porozumění literatuře tohoto období; - přesněji zařadit jednotlivé autory do určitých období literárního vývoje, dále diskutovat o autorech a jejich dílech, jasně a stručně je hodnotit; a tak budou demonstrovat svou schopnost plynule a kriticky se vyjadřovat a dosahovat zlepšení svých komunikačních a prezentačních dovedností; - vzhledem k tomu, že okruhy témat závěrečné státní zkoušky vyžadují, aby studenti dokázali propojit témata literární s tématy předmětu kulturní studia, budou studenti schopni zařadit literární díla do určitých politických, ekonomických a kulturních souvislostí daného období; - srovnávat a hodnotit díla autorů různých vývojových období; - prokazovat obeznámenost s literární terminologií a také základními myšlenkami (popř. díly) literární kritiky; - v seminářích formulovat problémový úkol a vypracovat dle instrukcí literární práci /projekt;- užívat argumenty a opřít se o vhodnou kritickou literaturu; - pracovat v týmu 3-4 studentů; spolupracovat v týmu, přebírat různé role a společně s týmem spolužáků pracovat s cílem splnit zadané úkoly (a to jak ústní, tak i písemné);- vedle získaných vědomostí a dovedností (zejm. interpretací a analýzou text literárních ¨ textů) prokazovat i schopnost pracovat tvůrčím způsobem (využívat kreativity)
Literatura
Abrams, M. H. The Norton anthology of English literature. New York: W.W. Norton, 2006. Carter, R., & McRae, J. The Routledge history of literature in English Britain and Ireland. London: Routledge, 2002. Daiches, D. Critical history of English literature. Secker and Warburg Ltd., 2005.
Požadavky
Studenti prokazují schopnosti analýzy a interpretace textu formou literární eseje zadávanou na začátku semestru.V tomto semestru je kladen důraz na schopnost pracovat s týmu a řešit problémy. Požadavky na získání kreditů: návštěva přednášek a seminářů; student je povinen aktivně se účastnit diskusí v seminářích by neměl zameškat více než dva semináře. Je dále povinen prokázat, že čte literaturu (primární texty a literárně kritickou literaturu) ukládanou na přednáškách a seminářích; prokazuje svou pravidelnou přípravu úspěšným složením 2-3 testů. Student se zapojuje do třídních diskusí je připraven na témata literární i s nimi spojenou problematiku kulturních studií . Výstupem bude literární projekt + jeho prezentace před třídou.
Garant
PhDr. Anna Kinovičová