Předmět Akademické psaní (KAJ / 4171)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4171 - Akademické psaní, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Kurz se bude zaměřovat na schopnost rozvíjet argumentaci v písemném akademickém projevu, na schopnost používat správně oporu v nastudovaných textech a důkazy na podporu argumentace. Student se seznámí s možností protiargumentace. V průběhu jednosemestrální práce budou studenti zlepšovat svůj akademický styl.
Získané způsobilosti
Na konci semestru se očekává, že studenti budou schopni předložit kratší esej nebo článek v němž prokazují:- rozšíření svých dovedností akademického psaní na základě uplatnění kritického myšlení, argumentace- schopnost odlišit své názory od názorů získaných četbou- schopnost zaměřit se na ústřední myšlenku, rozvíjet ji pomocí argumentů a udržet tuto linii do konce - že se naučili tříbit své názory a vyjádřit je jednoduše, jasně a správně.- že se seznámili se strategiemi, které tento proces usnadňují (tj. jsou schopni pracovat jako efektivní člen týmu či skupiny, používat reflexe aj.) - že dokáží respektovat argumenty jiných a bránit argumenty svoje.
Literatura
Brink-Budgen, R.van den. Critical thinking for students. Oxford: How to books, 2000. Turabian, K. L. A manual for writers of research papers, theses, and dissertations. Chicago: University of Chicago Press, 2007. McCarthy & O´Dell, Felicity. Academic vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. Leki, I. Academic writing. Cambridge: Cambridge University Press, 1998. Jordan, R.R. Academic writing course. Essex: Longman, 1999. Muller, G. H., & Mounsey, Ch. Essays and dissertations. Oxford: Oxford University Press, 2002. Swales, J. Genre analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. Colombo, G., Cullen, R., Lisle, B. Rereading America. Cultural contexts for critical thinking and writing. Boston/New York: Bedford/St. Martin´s, 2001.
Požadavky
Úspěšné absolvování kurzu předpokládá u studentů schopnost číst články vztahující se k tématům, o kterých se budou vyjadřovat. Očekává se, že student napíše kratší úseky eseje, článku, popř. celou esej kratšího rozsahu, bude schopen svou práci přednést a obhájit. Předmět dále rozvíjí dovednosti získané v seminářích Písemný projev v AJ 1, 2.
Garant
Dr. Christoph Haase, Ph.D.