Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika anglického jazyka 1 (KAJ / 4212)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4212 - Didaktika anglického jazyka 1, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hlavní témata probíraná v tomto studijním předmětu (v AJ):- Language teaching development: a brief historical overview. Communicative Language Teaching.- An enlightened, eclectic approach; the subject matter of EFL teaching. The 'professional' teacher.- Lexis as an integral part of S, L, R and W. The notion of sub/micro/enabling skills.- Grammar skills as an integral part of S, L, R and W; basic principles of teaching grammar.- Teaching receptive skills. Listening: principles and practices. Classroom activities for developing listening comprehension. Teaching Reading.

Získané způsobilosti

Na konci výuky v tomto předmětu studenti - budou chápat základní témata a pojmy z oblasti pedagogického výzkumu vztahujícímu se k výuce angličtiny jako cizího jazyka a zároveň pochopí výuku anglického jazyka v jeho historických souvislostech.- budou schopni chápat pojem komunikační kompetence a dokáží ho aplikovat v hodinách simulací a při integraci dovedností rozvíjených v jazykové třídě;- dokáží aplikovat principy komunikativní výuky jazyka; - budou vyžívat základní principy uplatňování technik poslechu ve třídě, s níž pracují;- dokáží navrhnout použití takových gramatických jevů, které pomohou studentům procvičit si gramatiku ve smysluplném kontextu;- dokáží vybrat a připravit takové činnosti, které umožní žákům naučit se slovní zásobu; - rozšíří své znalosti a dovednosti o účinné /efektivní učební strategie na základě zkušeností; získaných výukou ve třídách vyučujících angličtině jako cizímu jazyku.

Literatura

Newby, D., Allan, R., Ferner, A.- B., Jones, B., Komorowska, H. and Soghikyan, K. European portfolio for student teachers of languages. A reflection tool for language teacher education. 2007. Ur, P. Grammar practice activities. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. Thornbury, S. How to teach vocabulary. Harlow, UK: Pearson Education, 2002. Scrivener, G. Learning teaching: A guidebook for English language teachers. Macmillan, 2011. Brown, H. D. Teaching by principles. An interactive approach to language pedagogy. NY: Pearson Education, 2007. Harmer, J. The practice of English language teaching. Harlow, UK: Pearson Education, 2007. Buck, G. Assessing listening. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. Savignon, S. Communicative language teaching: Linguistic theory and classroom practice. Thornbury, S. How to teach grammar. Harlow, UK: Pearson Education, 1999. Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press, 2011.

Požadavky

- 80 % účast v seminářích;- bude ukládána pravidelná četba odborné literatury a další úkoly- studenti se aktivně účastní diskuse a práce v seminářích;- součástí bude i využití metody "Peer-teaching" a bude využíván EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) jako nástroj sebereflexe.

Garant

doc. Natalia Orlova, CSc.