Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika anglického jazyka 3 (KAJ / 4231)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4231 - Didaktika anglického jazyka 3, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Součástí předmětu jsou například tyto otázky: volba metod prezentace v závislosti na charakteristice třídy a tématu; objektivita ústního a písemného testování a hodnocení žáků; vypracování a modifikace sylabu, práce s nadanými žáky a práce s dyslektiky, autonomie žáka a vypracování samostatného studijního programu; netradiční metody výuky, využití dramatu a hudby ve výuce angličtiny; tvořivé úkoly, jejich organizace a hodnocení; Evropské jazykové portfolio; projekty mezinárodní spolupráce žáků; odborné časopisy, jejich dostupnost a využití.Studenti i vyučující mají možnost modifikovat náplň předmětu podle aktuální potřeby a situace ve školách, což dále zdůrazňuje praktické zaměření celé metodické přípravy.

Získané způsobilosti

Na konci výuky se očekává, že student zvládne následující činnosti:- bude dále rozvíjet reflexi za účelem hodnocení výuky (a to hodnocení jak učitelů AJ, tak i žáků);- bude užívat škálu deskriptorů jazykové úrovně a bude znát české kurikulární dokumenty;- bude schopen aplikovat kritéria hodnocení na různé typy výstupů svých studentů;- ve třídě dokáže používat alternativní možnosti hodnocení;- dokáže obohacovat a rozšiřovat repertoár účinných aktivit a aktivizujících metod.

Literatura

Common European framework of reference for languages. Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. Brown, D. & Abeywickrama, P. Language Assessment: Principles and classroom practice. NY: Pearson Education, 2010. Scrivener, G. Learning teaching: A guidebook for English language teachers. Macmillan, 2011. Rámcový vzdělávací program. 2005. Celce-Murcia, M. Teaching English as a second or foreign language. Boston, MA: Heinle & Heinle, 2001. Harmer, J. The practice of English language teaching. London: Longman ELT, 2007.

Požadavky

- 80% účast na seminářích;- student připraví projekt, v němž se soustředí na metodologii TEFL (vyučování anglickému jazyku jako cizímu jazyku), zvolí si jedno z témat, vyučovaných v tomto kurzu, a zpracuje danou problematiku ve formě 20-min. powerpointové prezentace, kterou přednese na semináři. Prezentace bude doprovázena písemným zpracováním daného tématu a jeho řešení. Bude obsahovat osvětlení pojmů souvisejících s daným problémem a tento písemný dokument bude rozdán ostatním studentům ve formě studijního materiálu. Student se zaměří na činnosti a možné výstupy, které by mohly být použity při výuce skupiny studentů/žáků určitého věku a určité úrovně jazyka.Druhým úkolem bude komparativní analýza sylabů zpracovaných v české škole vyučující žáky anglickému jazyku a sylabů zpracovaných v členských státech EU ( www.eurydice.org.) http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/thematic_studies_archives_en.php)Úkol bude zpracován a předložen v posledním výukovém týdnu v prosinci.

Garant

doc. Natalia Orlova, CSc.