Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Diplomový seminář 2 (KAJ / 4273)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4273 - Diplomový seminář 2, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Jedním z nejdůležitějších cílů bude získat dovednosti související s metodami výzkumu či jinými metodami požadovanými při vypracovávání diplomové práce. V oblasti výzkumných strategií bude se bude seminář zabývat otázkami volby výzkumné strategie vhodné pro daný obor, volbou dotazníkové metody, interview, případových studií a pozorování; dalším krokem bude analýza dat.V oblasti literární se dále soustředí na využití textové analýzy, interpretačních dovedností; bude vést studenty ke správnému formulování hypotézy, účelného využívání literárních ukázek při rozboru a interpretaci apod.

Získané způsobilosti

Prokazované znalosti a dovednosti:- upevnit dovednosti výzkumného charakteru;- formulovat výzkumný problém (problémové otázky/hypotézy) jasně a s přehledem;- vyhledat a použít vhodnou odbornou literaturu, s jejíž oporou zvládne řešit výzkumný problém;- upevnit dovednosti formálního rázu, které student již získal dříve, při řešení problému své Bc kvalifikační práce;- upevnit schopnosti usouvztažňovat získané dovednosti aj.; - uplatnit argumentační schopnosti;- využít schopnosti analyzovat problém individuálně i v týmu.

Literatura

Gavora, P. a kol. Elektronická učebnica pedagogického výskumu. 2010. Gavora, P. Tvorba výskumného nástroje v pedagogickom výskumu. Bratislava: SNP, 2012. Gavora, P. Úvod do pedagogického výskumu. Bratislava: Univerzita Komenského, 1999. Baayen, H. Analyzing Linguistic Data. Cambridge: CUP, 2008. Burns, A. Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. Brown, H. D. & Rodgers, T. S. Doing second language research. Oxford: Oxford University Press, 2002. Rees, D. G. Essential Statistics. London/New York: Chapman & Hall, 2001. Manning, C. D. & Schütze, H. Foundations of statistical natural language processing. Cambridge, Mass. MIT, 2003. Hinkel, E. (Ed.). Handbook of research in second language teaching and learning. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2005. Kretzschmar, W. A. Introduction to quantitative analysis of linguistic survey data. Thousand Oaks: SAGE, 1996. McMahon, A. M. Language classification by numbers. Oxford: OUP, 2005. Bachman, L. F. & Kunnan, A. Statistical analyses for language assessment. 2005. Rieveld, T. & van Hout, R. Statistics in language research: Analysis of variance. Berlin: De Gruyter, 2005. Moore, D. S. The Basic Practice of Statistics. New York: Freeman, 2000.

Požadavky

Student bude pro seminář připravovat části či kapitoly DP, bude prezentovat výsledky výzkumu ve skupině.Práce skupinová bude spočívat ve vzájemném porovnávání řešení, v hledání dalších možných řešení.

Garant

doc. Natalia Orlova, CSc.