Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika anglického jazyka 1 (KAJ / 4413)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4413 - Didaktika anglického jazyka 1, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hlavní témata probíraná v tomto studijním předmětu (v AJ):- Language teaching development: a brief historical overview.- An enlightened, eclectic approach; the subject matter of EFL teaching. The 'professional' teacher.- Lexis as an integral part of S, L, R and W. The notion of sub/micro/enabling skills.- Grammar skills as an integral part of S, L, R and W; basic principles of teaching grammar.- Teaching receptive skills. Listening: principles and practices. Classroom activities for developing listening comprehension. Teaching Reading.

Získané způsobilosti

Na konci výuky v tomto předmětu studenti - budou chápat základní témata a pojmy z oblasti pedagogického výzkumu vztahujícímu se k výuce angličtiny jako cizího jazyka;- budou schopni chápat pojem komunikační kompetence a dokáží je aplikovat v hodinách simulací a při integraci dovedností rozvíjených v jazykové třídě;- dokáží aplikovat principy komunikativní výuky jazyka; - budou využívat principy uplatnění technik poslechu ve třídě, s níž pracují;- dokáží navrhnout uplatnění takových gramatických jevů, které pomohou studentům procvičit gramatiku ve smysluplném kontextu;- budou schopni vybrat a připravit takové činnosti, které umožní žákům naučit se slovní zásobu.

Literatura

Ur, P. Grammar Practice Activities. Thornbury, S. How to teach vocabulary. Harlow, 2002. Brown, D.H. Teaching by Principles: an interactive approach to language pedagogy. Longman, New York, 2001. Celce-Murcia, M. Teaching English as a second or foreign language. Heinle & Heinle, 2001. Harmer, J. The practice of English language teaching. London: Longman, 2007. Buck, G. Assessing Listening. Cambridge, 2001. Ellis, R. Current Issues in the Teaching of grammar: An SLA Perspective. . TESOL Quarterly 40, 2006. Newby, D., Allan, R., Fenner, A.-B., Jones, B., Komorowska, H. and Soghikyan, K. European portfolio for student teachers of languages. A Reflection tool for language teacher education. Strasbourg/Graz, 2007. Thornbury, S. How to teach grammar. Pearson, 1999.

Požadavky

- 80 % účast v seminářích- bude ukládána pravidelná četba odborné literatury a další úkoly- studenti se aktivně účastní diskuse a práce v seminářích;- součástí bude i využití metody "Peer-teaching" a bude využíván EPOSTL jako nástroj sebereflexe.

Garant

doc. Natalia Orlova, CSc.