Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika literatury pro 1. a 2.stupeň (KAJ / 4612)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4612 - Didaktika literatury pro 1. a 2.stupeň, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student si bude vědom nutnosti dbát i na uplatňování základních didaktických principů. Zvláštní pozornost bude věnována kolaborativnímu a kooperativnímu učení v souvislosti s výukou zaměřenou na využívání dětské knihy od obrázkové až po romány pro "early young learners".Významnou část studijního předmětu pokrývá práce s knihou, při níž se učí budoucí učitelé pracovat s různými dovednostmi z oblasti myšlení a učí se od samého počátku zabudovávat tzv. higher-order thinking skills (myšlenkové operace vyššího řádu do repertoáru nově získaných kompetencí. V seminářích studenti pracují s aktivizujícími metodami (včetně využití tvořivé dramatiky). Zapojení studenty do týmové práce umožní vytvářet četné varianty hraní rolí (role playing).

Získané způsobilosti

Prokazované znalosti a dovednosti:- znalost nových technik a strategií čtení a práce s dětskou knihou- uplatnění těchto technik při práci s textem na základní škole;- znalost vypravěčských technik- dovednost adaptovat texty pro žáky různých věkových kategorií- uplatnění dramatizace a hraní rolí s cílem posílit výuku jazyka

Literatura

Maley, A., & Duff, A. Drama techniques in language learning. Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. Carrel, P. L., Devine, J., Eskey, D. E. Interactive approaches to second language learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. Lockwood, M. Promoting reading for pleasure in the primary school. London: SAGE Publication, 2008. Graham, J., Kelly, A. Reading under control. Teaching reading in the primary school. London: Routledge, 2008. Ellis, G., Brewster, J. The storytelling handbook for primary teachers. London: Penguin Books, 1991. Spolin, V. Theatre games for the classroom. Illinois: Evanston, 1986. Koťátková,S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, nakl. UK., 1998.

Požadavky

Literární projekt zaměřený na rozvoj kreativity a imaginace.

Garant

PhDr. Anna Kinovičová