Předmět Didaktika literatury pro 1. a 2.stupeň (KAJ / 4612)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4612 - Didaktika literatury pro 1. a 2.stupeň, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Student si bude vědom nutnosti dbát i na uplatňování základních didaktických principů. Zvláštní pozornost bude věnována kolaborativnímu a kooperativnímu učení v souvislosti s výukou zaměřenou na využívání dětské knihy od obrázkové až po romány pro "early young learners".Významnou část studijního předmětu pokrývá práce s knihou, při níž se učí budoucí učitelé pracovat s různými dovednostmi z oblasti myšlení a učí se od samého počátku zabudovávat tzv. higher-order thinking skills (myšlenkové operace vyššího řádu do repertoáru nově získaných kompetencí. V seminářích studenti pracují s aktivizujícími metodami (včetně využití tvořivé dramatiky). Zapojení studenty do týmové práce umožní vytvářet četné varianty hraní rolí (role playing).
Získané způsobilosti
Prokazované znalosti a dovednosti:- znalost nových technik a strategií čtení a práce s dětskou knihou- uplatnění těchto technik při práci s textem na základní škole;- znalost vypravěčských technik- dovednost adaptovat texty pro žáky různých věkových kategorií- uplatnění dramatizace a hraní rolí s cílem posílit výuku jazyka
Literatura
Maley, A., & Duff, A. Drama techniques in language learning. Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. Carrel, P. L., Devine, J., Eskey, D. E. Interactive approaches to second language learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. Lockwood, M. Promoting reading for pleasure in the primary school. London: SAGE Publication, 2008. Graham, J., Kelly, A. Reading under control. Teaching reading in the primary school. London: Routledge, 2008. Ellis, G., Brewster, J. The storytelling handbook for primary teachers. London: Penguin Books, 1991. Spolin, V. Theatre games for the classroom. Illinois: Evanston, 1986. Koťátková,S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, nakl. UK., 1998.
Požadavky
Literární projekt zaměřený na rozvoj kreativity a imaginace.
Garant
PhDr. Anna Kinovičová