Předmět Školní drama (KAJ / 4962)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4962 - Školní drama, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Kořeny tvořivé dramatiky. Prvky procesu tvořivé dramatiky. Hlavní úkoly tvůrčího dramatu. Cvičení a hry v praxi 1. stupně ZŠ při výuce AJ. Učitelova role v procesu výuky tvůrčího dramatu.. organizace hodiny. Příprava a plánování. Prostředí, podmínky , organizace. Strukturované drama. Umělecké drama v přípravě učitele. Praktická část: Úvod- přípravná cvičení , improvizace. Charakterizace. Tvořivost. Pohyb a pantomima. Kontakt. Práce skupiny, mimojazyková komunikace. Adaptace her, případně další témata (např. práce s maňásky a s loutkou).
Získané způsobilosti
Absolvováním tohoto předmětu získá student řadu znalostí a dovedností, které mu umožní připravit se na výuku anglického jazyka méně tradičním způsobem. Bude umět - rozvíjet kreativitu a tvůrčí myšlení u svých studentů - posilovat a upevňovat samostatné učení žáků při skupinové práci - naučí rozvíjet dynamiku skupiny a kooperativní dovednosti žáků ve skupině - posilovat sebevědomí svých žáků volbou nových /aktivizujících strategií - sám se naučí řadu technik a metod práce využívaných v tvůrčí dramatice a uplatňovat získané dovednosti při rozvíjení motivace žáků ve výuce AJ.
Literatura
Maley, A., & Duff, A. ). Drama techniques in language learning. Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. VALENTA, M. Dramaterapie. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-7178-586-5.McCaslin. Children and Drama. New York, 1975. ISBN 0-679-30269-7.Morgan, N., & Saxton J. Teaching drama. A mind of many wonders. Hutchinson Education., 1996. Spolin, V. Theatre games for the classroom. Illinois: Evanston, 1986. Machková, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha ARTAMA, 1998. Koťátková,S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, nakl. UK., 1998. Morganová, M., Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů. Praha. Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
Požadavky
Regular (at least 75%) attendance in seminars and participation in the course activities.Team/Group Work:- Creating dramatic scenes, puppets, paper masks, etc. for primary school pupils of different age groups- Acting in front of the peers - Two short-term projects - One whole-class project Adaptation of a longer tale - Evaluation of educational materials and their (content based) appropriateness and effectiveness- Reflection on students´activities and the content of the
Garant
PhDr. Anna Kinovičová