Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Školní drama (KAJ / 4962)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 4962 - Školní drama, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Kořeny tvořivé dramatiky. Prvky procesu tvořivé dramatiky. Hlavní úkoly tvůrčího dramatu. Cvičení a hry v praxi 1. stupně ZŠ při výuce AJ. Učitelova role v procesu výuky tvůrčího dramatu.. organizace hodiny. Příprava a plánování. Prostředí, podmínky , organizace. Strukturované drama. Umělecké drama v přípravě učitele. Praktická část: Úvod- přípravná cvičení , improvizace. Charakterizace. Tvořivost. Pohyb a pantomima. Kontakt. Práce skupiny, mimojazyková komunikace. Adaptace her, případně další témata (např. práce s maňásky a s loutkou).

Získané způsobilosti

Absolvováním tohoto předmětu získá student řadu znalostí a dovedností, které mu umožní připravit se na výuku anglického jazyka méně tradičním způsobem. Bude umět - rozvíjet kreativitu a tvůrčí myšlení u svých studentů - posilovat a upevňovat samostatné učení žáků při skupinové práci - naučí rozvíjet dynamiku skupiny a kooperativní dovednosti žáků ve skupině - posilovat sebevědomí svých žáků volbou nových /aktivizujících strategií - sám se naučí řadu technik a metod práce využívaných v tvůrčí dramatice a uplatňovat získané dovednosti při rozvíjení motivace žáků ve výuce AJ.

Literatura

Maley, A., & Duff, A. ). Drama techniques in language learning. Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. VALENTA, M. Dramaterapie. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-7178-586-5.McCaslin. Children and Drama. New York, 1975. ISBN 0-679-30269-7.Morgan, N., & Saxton J. Teaching drama. A mind of many wonders. Hutchinson Education., 1996. Spolin, V. Theatre games for the classroom. Illinois: Evanston, 1986. Machková, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha ARTAMA, 1998. Koťátková,S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, nakl. UK., 1998. Morganová, M., Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů. Praha. Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.

Požadavky

Regular (at least 75%) attendance in seminars and participation in the course activities.Team/Group Work:- Creating dramatic scenes, puppets, paper masks, etc. for primary school pupils of different age groups- Acting in front of the peers - Two short-term projects - One whole-class project Adaptation of a longer tale - Evaluation of educational materials and their (content based) appropriateness and effectiveness- Reflection on students´activities and the content of the

Garant

PhDr. Anna Kinovičová