Předmět Didaktika literatury (KAJ / 6027)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 6027 - Didaktika literatury, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hlavní témata:Vzdělávání učitelů v oblasti výuky jazyka využívající literaturuTeorie učení literatuřeDále bude nutno odpovědět na otázky:Proč bychom měli učit literatuře a proč by měla literatura pomociutvářet naši učitelskou praxi?Jak integrovat literární texty (a celé dětské knížky) do třídy vyučující AJs cílem přispět k rozvoji čtenářských dovedností a zdokonalit strategie vyučování literatuře.Další oddíl seminárů apřednášek bude rozdělen do následujícíh části:Vyučování poezii (s bohatými příklady jak integrovat poezii do výuky AJa jak podpořit lásku k poezii, případně jak naučit tvořit jednoduchébásnické texty založené na principu minimální znalosti jazyka, apod.)Vyučování dramatuTvořivá dramatika a její roleVyučování próze (povídka , román)Čtenářské kluby a "dílny"Podpora rodičů věnovaná četbě a čtenářským dovednostem jako příkladpro naši školskou praxi
Získané způsobilosti
Účastníci kurzu se naučí, jak inspirovat studnety a vzbudit zvědavost a zájem o literaturu - po ukončení tohoto modulu budou schopni přivést studenta ke knize a ukáží mu jak číst pro radost; - budou přinášet do výuky anglického jazyka krátké literární texty, v nichž bude žák seznamován s novými způsoby vidění světa a chápání světa v jeho komplexnosti; - naučí své studnety ovládat slovní zásobu, která umožní kvalitní diskusi a zlepšování úrovně komunikace v anglickém jazyce;- naučí se myslet kritičtěji a uplatňovat kritické myšlení při zapojejí literatury a literárních textů do výuky jazyka a v tomto duchu bude vést i své žáky;Z tohoto důvodu bude posilovat následující strategie u svých žáků:- strategie kooperaitvního učení, - strategie čtení; - strategie podporující tvůrčí a kritické myšlení; - strategie podporující reflektivní učení.
Literatura
Lazar,G. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge , CUP, 2008. ISBN 3-1253-3261-3.Collie, J., Slater, S. Literature in the Language Classroom. A resource book of ideas and activities. Cambridge, 1987. ISBN 3-1253-3990-1.Collie, J., Slater, S. . Short Stories for Creative language Classrooms. Cambridge, Cambridge University Press, 1990. ISBN 1599429330.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:1. Účast v seminářích: 80%2. Zapojení do individuální i skupinové práce (dle počtu účastníků ve třídě)3. Aktivní účast na jednotlivých úkolech a účast v třídních diskusích4. Reflexe procesu učení a výsledku této činnosti; 5. Aktivní příprava na vypracovávání kvízů, pracovních listů pro pro výuku anglického jazyka na nižším i vyšším stupni ZŠ se zapojením literatury (textů dětské literatury) 6. Mikroteaching s využitím textů různé úrovněV hodinách budou využívány odborné knizy z oblati:Teaching Englisg through Literatury.Viz dále Požadavky v anglickém jazyce
Garant
PhDr. Anna Kinovičová
Vyučující
PhDr. Anna Kinovičová