Předmět Didaktika výuky anglického jazyka I (KAJ / 6075)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 6075 - Didaktika výuky anglického jazyka I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Studenti si osvojí teoretické znalosti a důležité didaktické dovednosti týkající se výuky anglického jazyka, tj. ústní interakce a produkce, poslechu, čtení a psaní. Během kurzu studenti vytvářejí osobní soubory efektivních aktivit zaměřených na výuku angličtiny na 1. stupni základních škol a prohlubují tak schopnost pedagogické reflexe a sebereflexe. Po teoreticko-praktické stránce jsou probírány metody výuky, organizace vyučování, didaktické postupy, včetně praktických návodů jak učit v rámci následujících oblastí:1. Charakteristika mladších žáků. Řízení a atmosféra ve třídě. Elementy dramatizace.2. Výuka slovní zásoby u mladších žáků. Problémy a řešení. Principy výběru slovní zásoby. Způsoby prezentování nové slovní zásoby. Aktivity na posilování slovní zásoby.3. Ústní komunikace. Výuka výslovnosti. Smysluplné aktivity v cizojazyčné tříde.4. Rozvoj poslechu a poslechu s porozuměním.5. Výuka čtení pro mladší žáky. Mechanika čtení.6. Motivace ve výuce mladších žáků. Kognitivní a didaktické důvody pro použití písní a her v cizojazyčném vyučování.7. Základní principy pro výuku gramatiky pro mladší žáky.8. Zpětná vazba a jak ji dávat a přijímat. Chyby a opravy.9. Alternativní hodnocení, projekty a portfolia mladších žáků.10. Kritéria pro výběr učebnice. Jak používat učebnice kreativně.
Získané způsobilosti
Na konci kurzu se předpokládá, že studenti jsou schopni:- rozumět problematice pedagogického výzkumu spojeného s výukou angličtině- být schopni prezentovat gramatické jevy angličtiny a vést žáky k jejich procvičování ve smysluplném kontextu a v rámci vhodných cvičení- vybrat a vytvořit vhodné aktivity jak pomoci žákům naučit se a procvičovat slovní zásobu- používat principy a pravidla pro vytváření vhodných poslechových cvičení- získat znalosti z plánování, vytváření a provádění strukturované a souvislé hodiny anglického jazyka
Literatura
Hughes, G. S., Moate, J., & Raatikainen, T. Practical classroom English. Oxford, 2007. Halliwell, S. Teaching English in the primary classroom. Harlow, 1992. Scott, W., & Ytreberg, S. Teaching English to children. Harlow, 1990. Ur, P. A Course in Language Teaching - Practice and Theory. Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0-521-4499.Ur, P. Grammar Practice Activities - A Practical Guide for Teacher. Cambridge University Press, 2006. ISBN 978-0-521-33847-9.Scrivener, J. Learning teaching. Second edition. Oxford, 2005. Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. Teaching practice: A guide for teachers in training. Oxford, 2005. Harmer, J. The Practice of English language teaching. Harlow, 2007.
Požadavky
- 80% účasti- aktivní účast na diskuzích podložená znalostí teorie- praktický výstup (peer teaching, případně microteaching) prokazující schopnost učit na 1. stupni základních škol anglickou gramatiku a slovní zásobu- praktický výstup (peer teaching, případně microteaching) prokazující schopnost učit na 1. stupni základních škol poslech, mluvení, čtení a psaní- schopnost sebe-reflexe
Garant
Mgr. Iva Koutskádoc. Natalia Orlova, CSc.
Vyučující
Mgr. Iva KoutskáMgr. Iva Koutská