Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Prakticko didaktická cvičení II (KAJ / 6089)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 6089 - Prakticko didaktická cvičení II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět navazuje na systém předmětů počínající Úvodem do didaktiky anglického jazyka, teoreticko-praktickými předměty Didaktika výuky anglického jazyka I - III a praktickými předměty Prakticko didaktická cvičení I - II. Formou prezentací, výstupů, peer-teaching či micro-teaching připravuje studenty na jejich práci v učitelské praxi. Studenti na základě svých teoretických znalostí hovoří o metodách výuky v rámci následujících témat:1. Charakteristika mladších žáků. Řízení a atmosféra ve třídě. Elementy dramatizace.2. Výuka slovní zásoby u mladších žáků. Problémy a řešení. Principy výběru slovní zásoby. Způsoby prezentování nové slovní zásoby. Aktivity na posilování slovní zásoby.3. Ústní komunikace. Výuka výslovnosti. Smysluplné aktivity v cizojazyčné tříde.4. Rozvoj poslechu a poslechu s porozuměním.5. Výuka čtení pro mladší žáky. Mechanika čtení.6. Motivace ve výuce mladších žáků. Kognitivní a didaktické důvody pro použití písní a her v cizojazyčném vyučování.7. Základní principy pro výuku gramatiky pro mladší žáky.8. Zpětná vazba a jak ji dávat a přijímat. Chyby a opravy.9. Alternativní hodnocení, projekty a portfolia mladších žáků.10. Kritéria pro výběr učebnice. Jak používat učebnice kreativně.

Získané způsobilosti

Na konci kurzu se předpokládá, že studenti jsou schopni:- prezentovat gramatické jevy angličtiny a vést žáky k jejich procvičování ve smysluplném kontextu a v rámci vhodných cvičení- vybrat a vytvořit vhodné aktivity jak pomoci žákům naučit se a procvičovat slovní zásobu- používat principy a pravidla pro vytváření vhodných poslechových/mluvních cvičení a cvičení na rozvoj čtení a psaní- aplikovat znalosti z plánování, vytváření a provádění strukturované a souvislé hodiny anglického jazyka

Literatura

Slattery, M., & Willis, J. English for primary teachers. Oxford, 2001. Iounnou-Georgiou, S., & Pavlou, P. Assessing young learners. Oxford, 2003. Wright, A. Creating stories with children. Oxford, 2002. Calabrese, I., & Rampone, S. Cross curricular resources for young learners. Oxford, 2008. Lewis, G. The internet and young learners. Oxford, 2004. Read, C. 500 activities for the primary classroom. Oxford, 2007.

Požadavky

- 80% účasti- aktivní účast na diskuzích podložená znalostí teorie- praktický výstup (peer teaching, případně microteaching) prokazující schopnost učit na 1. stupni základních škol anglickou gramatiku a slovní zásobu- praktický výstup (peer teaching, případně microteaching) prokazující schopnost učit na 1. stupni základních škol poslech, mluvení, čtení a psaní- schopnost sebe-reflexe

Garant

Mgr. Iva KoutskáMgr. Jana Pavlíková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iva Koutská