Předmět Prakticko didaktická cvičení II (KAJ / 6089)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 6089 - Prakticko didaktická cvičení II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět navazuje na systém předmětů počínající Úvodem do didaktiky anglického jazyka, teoreticko-praktickými předměty Didaktika výuky anglického jazyka I - III a praktickými předměty Prakticko didaktická cvičení I - II. Formou prezentací, výstupů, peer-teaching či micro-teaching připravuje studenty na jejich práci v učitelské praxi. Studenti na základě svých teoretických znalostí hovoří o metodách výuky v rámci následujících témat:1. Charakteristika mladších žáků. Řízení a atmosféra ve třídě. Elementy dramatizace.2. Výuka slovní zásoby u mladších žáků. Problémy a řešení. Principy výběru slovní zásoby. Způsoby prezentování nové slovní zásoby. Aktivity na posilování slovní zásoby.3. Ústní komunikace. Výuka výslovnosti. Smysluplné aktivity v cizojazyčné tříde.4. Rozvoj poslechu a poslechu s porozuměním.5. Výuka čtení pro mladší žáky. Mechanika čtení.6. Motivace ve výuce mladších žáků. Kognitivní a didaktické důvody pro použití písní a her v cizojazyčném vyučování.7. Základní principy pro výuku gramatiky pro mladší žáky.8. Zpětná vazba a jak ji dávat a přijímat. Chyby a opravy.9. Alternativní hodnocení, projekty a portfolia mladších žáků.10. Kritéria pro výběr učebnice. Jak používat učebnice kreativně.
Získané způsobilosti
Na konci kurzu se předpokládá, že studenti jsou schopni:- prezentovat gramatické jevy angličtiny a vést žáky k jejich procvičování ve smysluplném kontextu a v rámci vhodných cvičení- vybrat a vytvořit vhodné aktivity jak pomoci žákům naučit se a procvičovat slovní zásobu- používat principy a pravidla pro vytváření vhodných poslechových/mluvních cvičení a cvičení na rozvoj čtení a psaní- aplikovat znalosti z plánování, vytváření a provádění strukturované a souvislé hodiny anglického jazyka
Literatura
Slattery, M., & Willis, J. English for primary teachers. Oxford, 2001. Iounnou-Georgiou, S., & Pavlou, P. Assessing young learners. Oxford, 2003. Wright, A. Creating stories with children. Oxford, 2002. Calabrese, I., & Rampone, S. Cross curricular resources for young learners. Oxford, 2008. Lewis, G. The internet and young learners. Oxford, 2004. Read, C. 500 activities for the primary classroom. Oxford, 2007.
Požadavky
- 80% účasti- aktivní účast na diskuzích podložená znalostí teorie- praktický výstup (peer teaching, případně microteaching) prokazující schopnost učit na 1. stupni základních škol anglickou gramatiku a slovní zásobu- praktický výstup (peer teaching, případně microteaching) prokazující schopnost učit na 1. stupni základních škol poslech, mluvení, čtení a psaní- schopnost sebe-reflexe
Garant
Mgr. Iva KoutskáMgr. Jana Pavlíková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Iva Koutská