Předmět Výukové drama (KAJ / 6138)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJ / 6138 - Výukové drama, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Metodologie Dramatického vyučováníHlavní témata:1. Kořeny kreativní dramatiky2. Proces and Produkt3. Elementy kreativního dramatického procesu4. Základní otázky kreativní dramatiky5. Cvičení a hry v praxi6. Učitelova role v procesu kreativního dramatu7. Organizace hodiny8. Příprava a plánování9. Prostředí, podmínky a organizace10. Učitelovo vzdělávání / Učitel angličtiny a dramatická výchova11. Strukturované drama12. Umělecká literatura a dramatické vyučováníPraktická část1. Úvod - přípravná cvičení, improvizace2. Characterizace3. Improvizace a akce4. Kreativita5.Pohyb a Pantomima6. Kontakt, Skupinové cítění, mimojazyková komunikace7. Plynulost řeči a slovní komunikace
Získané způsobilosti
Studenti získají prostřednictvím tohoto kurzu více sebevědomí v zavádění technik výuky dramatu a zvyknou si postupně na to, že se budouu muset více pohybovat a zavádět do jazykové třídy nové činnosti; následně budou využívat nově získaných dovedností při zdokonalování jazykových dovedností při výuce anglického jazyka.Konkrétně:Na konci tohoto kurzu budou studneti schopni:- přinášet tvůrčí nápady jak pracovat s textem (dětskou literaturou, pohádkou , bajkou apod. tak, aby si osvojili velké množství činností využitelných v praxi pro aktivizaci žáků, zvýšení jejich zájmu o výuku anglického jazyka, posílení motivate apod. - tento kurz povede dále studenty k tvůrčí a aktivní činnosti, která se projeví v jejich získání nových dovedností, odstranění ostychu a zábran s použitím maňásků a loutek.- Studenti budou prokazovat v samostatných prezentacích, dramtizacích, vyprávěních aj. činnostech, jak dokáží sami rozvíjet tvůrčí činnost ve skupině.- Posílí se u nich dovednost vytvářet a posilovat skupinovou dynamiku, kooperativní dovednosti a pozitivní přístup ke svým budoucím žákům.- Dalším výstupem bude pochopení nutnosti/a schopnosti prokázat prakticky, že je možno učit anglický jazyk nově a efektivně.- Účastní se tvorby těchto dramatických výstupů, které vzniknou na základě vlastní invence nebo prokáží schpnost upravit texty pro žáky nejnižšího stupně ZŠ.
Literatura
Malley, A., Duff, A.. Drama Techniques in Language Learning. McCaslin , N. Children and Drama. Morgan, N. Teaching Drama. Machková, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1998. Koťátková, S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha, Karolinum 99. Morganová, M. Vyučování dramatu.
Požadavky
Požadavky pro získání zápočtu:Pravidelná (alespoň 75%) účast v seminářích a zapojení se do aktivit tvůrčí dramatiky.Předpokladem je pozitivní přístup k těmto aktivitám a zejména k týmové a skupinové práci: např. k tvorbě masek, loutek a maňásků, k vytváření a adaptaptacím scének a skečů a pod.V hodinách bude spolupracovat na - adaptacích her pro žáky základní školy, pro rozdílné věkové skupiny- hraní rolí před třídou/před spolužáky - adaptaci delší povídky/pohádky apod. - na vyhodnocování vzděl. materiálů hled. obsahu a formy- a bude se účastňovat závěrečných reflexí na danou hodinu.
Garant
PhDr. Anna Kinovičová
Vyučující
PhDr. Anna Kinovičová