Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět VK- Vyprávění v digitálních hrách (KBO / 0432)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 0432 - VK- Vyprávění v digitálních hrách, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. hra jako kulturní aspekt;2. game studies;3. specifika fikčních světů digitální hry;4. naratologie jako metoda analýzy digitálních her;5. obligatorní a fakultativní prvky narativních digitálních her;6.-7 . narativní prostředky digitálních her;8. digitální hry a film;9. digitální hry a literatura;10. remediace;11. specifika narativní konstrukce digitálních her;12. role hráče v příběhu digitální hry;13. možné metody interpretace digitálních her.

Získané způsobilosti

Studenti získají znalosti o nově vznikající vědě game studies a osvojí si naratologické metody analýzy literárních a filmových děl a digitálních her.

Literatura

CHATMAN, Seymour:. : Příběh a diskurs. 1. vyd. Brno: Host, 2008. 328 s. ISBN 978-80-7294-260-2. JANDA, Luděk:. Cutscenes. Cinepur, 2005, č. 42., s. 26. ISSN 1213-516X. JANDA, Luděk:. Film a počítačové hry. Cinepur, 2005, č. 42., s. 22-25. ISSN 1213 516X. SCHMID, Wolf:. Narativní transformace. 1. vyd. Brno-Praha: Ústav pro českou literaturu Akademie věd České republiky, 2004, 70 s. ISBN 80-85778-41-6. RYAN, Marie-Laure:. Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. 1. vyd. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2001. 399 s. ISBN 0 8018-6487-9. ŠVELCH, Jaroslav:. Počítačové hry a jejich místo v mediálních studiích. Praha: Fakulta sociálních věd UK, 2007. 66 s. ISSN 1801-5999. SUK, Tomáš:. Virtuální světy elektronických médií ve vztahu k fikčním světům narativní literatury. Ústí nad Labem, 2012, 76 s. Diplomová práce: UJEP. RYAN, Marie-Laure:. Avatars of Story. 1. vyd, Minneapolis: University of Minnesota Press, 2006. ISBN 978-0-8166-4685-2. S. 191-192. AARSSETH, Espen:. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. 1. vyd. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1997. 205 s. ISBN 0-8018-5579-9. BLAHA, Zdeněk:. Film, digitální hry a jejich interakce: Remediační tendence ve filmu a digitálních hrách. Olomouc, 2010. 150 s. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci. JUUL, Jesper:. Games Telling stories: http://www.gamestudies.org/0101/juul-gts/. JUUL, Jesper:. Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. 1. vyd. London: MIT press, 2005. 243 s. ISBN 0-262-10110-6. DOLEŽEL, Lubomír:. Heterocosmica. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2003. 312 s. ISBN 80-246-0735-2. MONACO, James:. Jak číst film. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 740 s. ISBN 978 80 00-01410-4. ESKELINEN, Markku:. The Gaming Situation: http://www.gamestudies.org/0101/-eskelinen/.

Požadavky

docházka, aktivita na semináři

Garant

Mgr. Tomáš Suk

Vyučující

Mgr. Tomáš Suk