Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika slohu (KBO / 4106)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBO / 4106 - Didaktika slohu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Práce učitele v hodinách slohu na příslušném stupni školy podle RVP/ŠVP. Klíčové kompetence žáků. Volba prostředků vedoucích k dosažení čekávaných výstupů na příslušném stupni školy.2. Organizace slohového vyučování, plánování, typy a struktura vyučovacích hodin. Obsah učiva podle tematických celků.3. Práce pedagoga v hodinách slohu na příslušném stupni školy podle různých řad učebnic (a metodických příruček). Vhodné pomůcky a materiály pro výuku slohu.4. Vyučovací hodina slohu v praxi - náslech a zápis z náslechové hodiny.5. Analýza náslechové hodiny.6. Metody, postupy a formy práce oživující výuku a podporující kreativitu žáka v hodinách slohu na příslušném stupni školy. Reprodukční a produkční sloh.7. Příprava pedagoga na vyučovací hodinu slohu. Cvičné metody, postupy a formy ve slohovém výcviku. Slohová cvičení. Volný sloh / tvořivý sloh. Opravy mluvených a psaných projevů žáků v hodinách slohu.8. Slohová práce jako komplexní slohové cvičení a její oprava.9.-12. Realizace/imitace části vyučovací hodiny a slohových cvičení - výstupy posluchačů v semináři.13. Hodnocení a klasifikace žáků v hodinách slohu.14. Zkušenosti z pedagogické praxe.

Získané způsobilosti

V oblasti dovedností umí posluchač vyřešit problematické jevy v hodinách slohu na příslušném stupni školy, navrhnout a posoudit různé metody a formy práce, zvolit adekvátní metodické postupy (včetně alternativních přístupů), jež vedou ke splnění očekávaných výstupů/cílů podle RVP/ŠVP. Student umí vytvořit a podrobně zpracovat přípravy na slohové vyučování, simulovat a analyzovat dílčí slohová cvičení a vyučovací hodiny slohu jako celky, koordinovat ve školní třídě různé činnosti, vyučovat podle učebnicových řad pro příslušný stupeň školy a vytvářet vhodné doplňující materiály a pomůcky pro výuku. Umí správně opravit a ohodnotit mluvený i psaný jazykový projev žáka a klasifikovat ho z daného předmětu.

Literatura

Čechová, M. - Styblík, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. Kostečka, J. Do světa češtiny jinak. Didaktika českého jazyka a slohu pro vyučovací praxi. Jinočany: H & H, 1993. Mareš, J. - Křivohlavý, J. - Baran, P. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. Čechová, M. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV, 1998. Šebesta, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum, 2005. Čechová, M. - Oliva, K. - Nejedlý, P. Hrátky s češtinou II. Praha: SPN, 2007. Svoboda, K. Metodika vyučování českému jazyku a slohu. Praha: SPN, 1965. Hausenblas, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny?. Praha: PF UK, 1997.

Požadavky

docházka aktivita samostatný výstuptest

Garant

doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.